Grand Clio för B-Reel – totalt sju medaljer i tävlingen

B-Reel – den svenska byrån med global täckning – kammar hem sju utmärkelser när årets Clio Awards summeras, fem för Gorillaz albumlansering, en för Google Wallpaper och en för Nixon.

Arbetet för Gorillaz, som skapats i samarbete mellan B-Reels kontor i London och Barcelona, belönades med Grand Clio i kategorin Music Marketing Innovation och fyra guld för Music Marketing (Apps, Innovation, VR/AR och Events/Experiential) och ett brons i Digital/Mobile (Apps). Arbetet från B-Reels amerikanska kontor i LA och New York belönades med silver i Product Design (Electronics and Home Entertainment) för Google Wallpapers och silver i Product Design (Fashion and Lifestyle) för Nixon.

– Clio är en av de mest åtråvärda utmärkelserna i branschen och vi är stolta över att tillhöra vinnarlistan med jobb som glänser. Albumlanseringen av Gorillaz “Humans” visar upp B-Reels arbete från strategi till sista pixel, och utmärkelserna i produktdesign känns extra bra då det är en hörnsten i vårt erbjudande som modern kreativ byrå, säger Anders Wahlquist, global vd för B-Reel.

Läs mer om lanseringen av Gorillaz "Humanz"
Läs mer om Google Wallpapers
Bildmaterial för Gorillaz finns här