B3IT blir DI Gasell - fem år i rad

IT- och management-konsultföretaget B3IT har nu för femte året i rad fått den prestigefulla utmärkelsen DI Gasell. Färre än 0,5 procent av alla Sveriges aktiebolag utses varje år till Gasell-företag av Dagens Industri. Och ytterst få klarar den bedriften fem år i rad. Trots ett tufft klimat på konsultmarknaden har B3IT lyckats fortsätta växa och visa en stabil lönsamhet.

Dagens Industri utsåg nyligen, för fjortonde året i rad, de snabbast växande företagen i landet till Gasell-företag. Gasellföretagen är mästare både på lönsam tillväxt och i att skapa nya jobb. B3IT växer stadigt både i omsättning och antalet konsulter, och har för femte året i rad utsetts till Gasell-företag.

- Vår framgångsmodell bygger i grund och botten på att vi har lyckats rekrytera oerhört kompetenta medarbetare, med en stark vilja att utveckla företaget och leverera nytta till våra kunder. Vi är oerhört stolta över vår femte Gasell i rad. Trots en bitvis tuff marknad har B3IT haft en gynnsam utveckling och vi har klarat av att både växa och visa ett positivt resultat, säger Sven Uthorn, koncernchef för B3IT.

Dagens Industris Gasell-kriterier:

Det är alltid företagets fyra senaste årsredovisningar som ligger till grund för Gasell-undersökningen. För att få Gasell-utmärkelsen måste bolaget bland annat ha minst fördubblat sin omsättning under fyraårsperioden
, visat ett samlat positivt rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren
, i allt väsentligt vuxit organiskt samt ha dokumenterat sunda finanser. Läs mer på: www.dagensindustri.se/gasell

• Datorer, datateknik, programvaror

• b3it
  • it-konsultbolag
  • di gasell

Om B3IT

B3IT startade 2003 med ambitionen att bli Sveriges bästa IT-konsultbolag. Med en tydlig satsning på seniora konsulter inom IT och management har vi vuxit raskt med fokus på marknadens mest krävande kunder och erbjuder konsulttjänster inom kompetensområden som IT Management, Systemutveckling, Databas, Telekom, Healthcare, Infrastruktur och Digitala kanaler.

B3IT verkar antingen under eget projektansvar eller som lednings- eller expertförstärkning i uppdragsgivarens organisation.

B3IT har idag 232 anställda och omsatte 214 miljoner kronor under kalenderåret 2012. Kontor finns i Stockholm, Borlänge, Sundsvall, Göteborg, Malmö och Örebro. För mer information: www.b3it.se

Rolf Kolmodin

Presskontakt Kommunikationschef +46 (0)8 - 410 143 40