B3IT byggde appen till Stockholm Triathlon

"Har du packat solglasögon, pumpat däcken och övat in en segergest vid målgång? Använd appen och checka av allt du behöver inför triathlonfesten i helgen. Se till att du är förberedd på bästa sätt och inte glömmer någonting."

Nu får deltagarna i Stockholm Triathlon hjälp att förbereda sig inför loppet med en app utvecklad av IT-konsultföretaget B3IT.

B3IT bygger app till Stockholm Triathlon

Nästan hela världseliten och tusentals motionärer finns på plats i Stockholm den 24-25 augusti 2013 för att tävla i Vattenfall World Stockholm Triathlon.

I år körs tävlingen på olympisk distans vilket innebär 1500 meter simning, 40 km cykling och 10 kilometer löpning.

Tävlingarna hålls i Gamla Stan i Stockholm, en fantastiskt vacker miljö med absolut bästa möjlighet för åskådarna att komma nära loppet och heja fram sina favoriter och idoler.

- Tanken med appen är att hjälpa deltagarna att förbereda sig på bästa sätt inför loppet. Inte minst viktigt då det är många motionärer som deltar och många som kör triathlon för allra första gången i Stockholm, säger Jonas Elgquist, VD på B3IT Connexions som är ett nystartat bolag i B3IT-gruppen, med fokus på digitala kanaler och ett nära samarbete med Microsoft.

En högupplöst bild hittar du här

PS Kom och häng med oss på lördagen när VM-loppet går med fjolårsvinnaren Lisa Nordén. B3IT har ett område längs banan vid Slottskajen. Kom gärna och hälsa på oss!

• Datorer, datateknik, programvaror

• b3it
  • it-konsult
  • triathlon
  • stockholm
  • app
  • apputveckling

Om B3IT

B3IT startade 2003 med ambitionen att bli Sveriges bästa IT-konsultbolag. Med en tydlig satsning på seniora konsulter inom IT och management har vi vuxit raskt med fokus på marknadens mest krävande kunder. Idag erbjuder vi konsulttjänster inom kompetensområden som IT Management, Systemutveckling, Databas, Telekom, Healthcare, Infrastruktur, Digitala kanaler samt M2M.

B3IT har 190 anställda och omsatte 201 miljoner kronor senaste verksamhetsåret. Kontor finns i Stockholm, Borlänge, Sundsvall, Göteborg, Malmö och Örebro. För mer information, vänligen besök: www.b3it.se

Rolf Kolmodin

Presskontakt Kommunikationschef +46 (0)8 - 410 143 40