B3IT expanderar erbjudandet inom digitala kanaler - Jonas Elgquist rekryteras som ny affärsområdeschef

IT-konsultföretaget B3IT växer stadigt och fortsätter att utveckla tjänsteerbjudandet ytterligare. Jonas Elgquist har rekryterats för att bygga upp och driva det nya affärsområdet inom Digitala kanaler. Med Jonas i spetsen ska B3IT erbjuda marknaden tjänster kring digitala kommunikationslösningar, från strategisk rådgivning till leverans av  högkvalitativ systemutveckling av mobila lösningar.

Digitala kanaler är ett hett område inom IT idag. B3IT satsar därför stort på området och med Jonas Elgquist som nyrekryterad affärsområdeschef kommer B3IT kunna erbjuda marknaden digitala kommunikationslösningar med utgångspunkt från ett strategiskt helhetstänk.

Området Digitala kanaler är stort och innefattar alltifrån strategisk kommunikationsrådgivning till utveckling och förvaltning av digitala kommunikationslösningar som exempelvis intranät, extern webb, mobila appar/webbar och sociala medier.

Jonas Elgquist kommer närmast från en tjänst som enhetschef hos IT-konsultbolaget Sogeti, där han ansvarat för fyra enheter med fokus på webb, business intelligence, mobila lösningar och integration. Han har tillbringat de senaste tolv åren i IT-konsultbranschen, där han tidigare arbetat som utvecklare, arkitekt, projektledare och konsultchef.

- Jag kände att det var dags att stå på egna ben och bygga upp en verksamhet som jag kan stå bakom till 100%. Jag träffade B3IT och kände genast att det här är helt rätt bolag för mig att utvecklas vidare inom och jag ser med stor tillförsikt på framtiden. Vi har satt höga mål på tillväxt och ska inom ett år vara minst 10 stycken erfarna konsulter som levererar kommunikationslösningar till medelstora och stora företag i Sverige som har ett behov av att kommunicera genom flera kanaler.

På den tekniska sidan av våra leveranser kommer fokus att ligga på Sharepoint, EPiServer, iPhone, Android och Windows Phone, säger Jonas Elgquist, affärsområdeschef Digitala kanaler inom B3IT Consulting.

B3IT, som startades 2003, är ett IT-konsultbolag som erbjuder konsulttjänster inom management och IT. B3IT verkar inom kompetensområden som IT-ledning, telekom, systemutveckling, databas, mobilitet, healthcare samt projekt- och förändringsledning. Nu utökas erbjudandet ytterligare med digitala kanaler.

- Vi är väldigt entusiastiska att få ombord Jonas att driva denna nya satsning för oss. Allt fler av våra kunder, både i privat och offentlig sektor satsar stor på kommunikation av digitalt innehåll, internt och externt, och vi ser en spännande uppgift att hjälpa dem genom hela resan, från strategi till utveckling och in i förvaltning.

För mer information, vänligen kontakta:

Sven Uthorn

Koncernchef, B3IT Management

Email: sven.uthorn@b3it.se

• Datorer, datateknik, programvaror

• consulting
  • it-konsultföretaget
  • digital kommunikation
  • digitala kanaler
  • systemutveckling
  • it-konsult

Om B3IT

B3IT startade 2003 med ambitionen att bli Sveriges bästa IT-konsultbolag. Med en tydlig satsning på seniora konsulter inom IT och management har vi vuxit raskt med fokus på marknadens mest krävande kunder och erbjuder konsulttjänster inom kompetensområden som IT Management, Systemutveckling, Databas, Telekom, Mobilitet, Healthcare, Infrastruktur, Test- och Kvalitetsledning samt M2M.

B3IT verkar antingen under eget projektansvar eller som lednings- eller expertförstärkning i uppdragsgivarens organisation. För varje projekt som genomförs skapas bevis för att B3IT har hittat fram till en effektiv arbetsmodell, som ger snabba och tydliga resultat för både verksamhet och IT.

B3IT har 150 anställda och omsatte 134 miljoner kronor senaste verksamhetsåret 2010/2011. Kontor finns i Stockholm, Borlänge, Sundsvall, Göteborg, Malmö och Örebro. För mer information, vänligen besök: www.b3it.se