B3IT vinner nya ramavtal med Kammarkollegiet

B3IT har nu tilldelats ramavtal i Kammarkollegiets ramavtalsupphandling för IT-konsulttjänster -  Resurskonsulter 2013 i region Väst. Ramavtalet omfattar områdena IT-arkitektur samt Test och Testledning och avropsberättigade är alla statliga myndigheter inom Västra Götalands län och Hallands län.

Avtalet löper initialt i 18 månader till och med april 2016 men med möjlighet till 30 månaders förlängning.

Tilldelningsbeslut har också fattats av Kammarkollegiet för ytterligare två regioner och där B3IT har tilldelats ramavtal inom området Test och Testledning. Dock råder en avtalsspärr på 10 dagar varför ramavtalet kan undertecknas först den 27 oktober under förutsättning att tilldelningsbeslutet inte överprövas.

Cirka 40% av B3ITs verksamhet sker nu i samarbete med offentlig förvaltning. Sammantaget har B3IT idag ramavtal med ett tjugotal myndigheter, kommuner och landsting.

- Det här är inget stort avtal, men det är faktiskt första gången vi vinner egna ramavtal för resurskonsulter med Kammarkollegiet, säger Sven Uthorn, VD för B3IT.

Under det senaste året har IT- och Managementkonsulten B3IT förstärkt sin position inom offentlig sektor genom att vinna ett flertal upphandlingar, bland annat:

Bolagsverket (alla typer av IT-/konsulttjänster), Tillväxtverket (databasområdet), Skolverket (ledning och styrning), Landstinget i Värmland (verksamhetsutveckling och strategi), Sveriges Kommuner och Landsting – SKL (flertal områden), Nordic Medtest/Landstinget i Värmland, Sollentuna kommun (upphandlingskonsulter), Landstinget i Uppsala län (säkerhetskonsulter) samt Finansinspektionen (projektledning, IT-arkitektur/systemdesign och systemutveckling).

• Datorer, datateknik, programvaror

• ramavtal
  • kammarkollegiet
  • b3it
  • it-konsulter

Om B3IT

B3IT är idag ett av Sveriges snabbast växande konsultföretag med seniora konsulter inom IT och management. Ambitionen är att bygga upp ett bolag med en stark företagskultur som befrämjar entreprenörskap och där våra konsulter får stora möjligheter att utvecklas.

Vi hjälper företag och förvaltningar att effektivisera sin IT-verksamhet genom att utveckla teknik, processer, strategi och organisation samt förbättra sin affärsverksamhet med hjälp av smartare IT-lösningar.

B3IT startade 2003 med ambitionen att bli Sveriges bästa IT-konsultbolag. Med en tydlig satsning på seniora konsulter inom IT och management har vi vuxit raskt med fokus på marknadens mest krävande kunder och erbjuder idag konsulttjänster inom kompetensområden som IT Management, Systemutveckling, Databas, Telekom, Mobilitet, Healthcare, Infrastruktur&Cloud samt Test- och Kvalitetsledning.

B3IT har idag 250 anställda och omsatte 253 miljoner kronor senaste verksamhetsåret. Kontor finns i Stockholm, Borlänge, Sundsvall, Göteborg, Malmö och Örebro. www.b3it.se

Rolf Kolmodin

Presskontakt Kommunikationschef +46 (0)8 - 410 143 40