MKB ska bygga 2000 nya lägenheter i Malmö - BAB på 1:a plats gällande ramavtal

MKB Fastighets AB som är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag skall bygga 2000 nya lägenheter i Malmö. BAB kom på 1:a plats av totalt 3 totalentreprenörer och ramavtalet gäller i fyra år.

I MKB´s pressmeddelande från den 31/8 säger säger Terje Johansson, vd på MKB Fastighets AB.

- Med de nya ramavtalen skapar vi ännu bättre förutsättningar för fler nybyggda bostäder till Malmöborna, det känns väldigt roligt. Vi har redan ett gott samarbete med BAB Byggtjänst och PEAB, och nu hälsar vi Byggnadsaktiebolaget Tornstaden välkomna till Malmöregionen.

- Vi är oerhört glada att MKB har så stort förtroende för oss. Att sätta kunden i fokus, hjälpa våra kunder att nå framgång, skapa goda och långvariga relationer är något vi prioriterar och värderar högt. Planen är att kunna börja bygga till våren/sommaren 2018, säger Stefan Rosenlöf, Regionchef Malmö på BAB.

• byggservice
  • bab bygg

Vår affärsidé är att vara byggmästaren som på bästa sätt hjälper våra kunder att nå framgång. Vi har ansvarstagande, lyhörda och kompetenta medarbetare som förutom att leverera högsta kvalitet alltid sätter kunden i fokus. Våra kunder finns i såväl offentlig som privat sektor.