BABOR öppnar behandlingsrum på Åhléns City i Stockholm

Pressinformation 11 juli 2016

BABOR öppnar behandlingsrum på Åhléns City

Åhléns renoverar sitt flaggskeppsvaruhus i Stockholm city med nyöppning i slutet av augusti 2016.

BABOR och Åhléns har i samband med detta ingått ett samarbete där BABOR kommer att erbjuda hudvårdsbehandlingar i ett nytt behandlingsrum på Åhléns skönhetsavdelning.

Behandlingsrummet kommer inledningsvis att vara öppet vardagar mellan 11.30- 18.00. BABOR kommer även att sälja de produkter som används i behandlingarna på Åhléns.

– Vi på BABOR är väldigt måna om att bibehålla vårt fokus på professionell hudvård via våra fantastiska SPA- och hudvårdssalonger runt om i Sverige. Samtidigt är det av stor vikt att vi fortsätter bygga kännedomen om vårt varumärke till en bred målgrupp, vilket gynnar alla våra återförsäljare. Därmed har vi valt att ingå i ett samarbete med Åhléns, säger Ewa Goos, VD BABOR Sverige.

– Vi är väldigt glada över att välkomna BABOR till oss på Åhléns. BABOR har en gedigen expertis inom professionell hudvård och står samtidigt för en innovativ och nytänkande utveckling inom skönhet. BABOR är ett spännande och väl passande komplement till vårt övriga sortiment inom skönhet, säger Anne Högberg, Commercial Manager Beauty Åhléns.

BABOR lanseras på Åhléns City augusti 2016 och erbjuder behandlingar och delar av sitt sortiment till försäljning.

BABOR är ett exklusivt hudvårdsmärke där vetenskap, precision och resultat står i fokus. BABOR har varit ett av världens mest inflytelserika varumärken inom professionell hudvård sedan starten och fyller i år 60 år.

Kontakt Press: Assefa Communication

Marita Pettersson

Email: marita@assefa.se

Kontakt Åhléns Anne Högberg

Email: anne.hogberg@ahlens.se

Kontakt BABOR Sverige AB Ewa Goos

Email: ewa.goos@babor.se

Om BABOR

I över 60 år har BABOR Research and Innovation Centre förvandlat naturens skatter till högteknologiska produkter. Med hjälp av vårt forskarteam och samarbeten med välrenommerade universitet och institut lyckas BABOR nå höga kvalitetskrav och banbrytande resultat. Produktserierna testas intensitivt i omfattande kvalitetskontroller: från utvecklingen i BABORs egna laboratorier, till produktion och distribution.

Fakta & siffror

På BABORs huvudkontor i Aachen arbetar totalt 255 personer inom produktutveckling, forskning, administration och logistik. Aachen-kontoret ansvarar även för de 7 dotterbolagen, 60 distributörer samt all säljpersonal i Tyskland, Holland och Belgien.

Tusentals skönhetsexperter världen över förlitar sig BABOR. Våra produkter representeras av distributörer i över 60 länder och vi leder även dotterbolag i Schweiz, Österrike, Holland, Belgien, Storbritannien, Kanada och USA. BABOR Training Centre organiserar utbildningar som garanterar att våra exklusiva produkter utnyttjas på bästa sätt internationellt.