BABOR Sverige har öppnat kontor i Helsingborg

BABOR Sverige har startat kontor i Helsingborg!

- Sedan starten av BABORs filial i Sverige, med huvudkontor i Stockholm, har tanken varit att etablera ett kontor i södra Sverige för att möta befintliga och potentiella kunder på plats. Vi är stolta över att nu ha öppnat ett kombinerat kontor, showroom och utbildningslokaler i Helsingborg dit våra kunder kan komma för att se nyheter, diskutera framtid med oss på BABOR och få adekvat utbildning inom produktteori, behandlingsmetodik, visuell kommunikation samt sälj och lönsamhet, säger Ewa Goos VD BABOR Sverige. För våra kunder, ägare till skönhetssalonger och spachefer, är kontinuerlig utbildning och kontakt med sin leverantör essentiell för framgång inom branschen, fortsätter Ewa Goos.

BABOR Sverige Helsingborg är beläget på 4 våningen på Järnvägsgatan 13 i centrala Helsingborg, mitt emot Helsingborg central, med samtliga förbindelser med tåg och buss samt vidare transport till flygplatser. Fr om med dags dato går det bra att boka in möten och utbildningar på plats på kontoret i Helsingborg. Se nedan för kontaktinfo.

Assefa Kommunikation

Marita Pettersson

Email: marita@assefa.se

Kontakt BABOR Sverige AB

Ewa Goos, VD BABOR Sverige AB

Email: ewa.goos@babor.se

Kontakt BABOR Sverige Helsingborg

Louise Benediktsson, affärsutvecklare södra Sverige/Skåne

Email: louise.benediktsson@babor.se

OM BABOR

I över 60 år har BABOR Research and Innovation Centre förvandlat naturens skatter till högteknologiska produkter. Med hjälp av vårt forskarteam och samarbeten med välrenommerade universitet och institut lyckas BABOR nå höga kvalitetskrav och banbrytande resultat. Produktserierna testas intensitivt i omfattande kvalitetskontroller: från utvecklingen i BABORs egna laboratorier, till produktion och distribution.

På BABORs huvudkontor i Aachen arbetar totalt 400 personer inom produktutveckling, forskning, administration och logistik. Aachen-kontoret ansvarar även för de 7 dotterbolagen, 70 distributörer samt all säljpersonal i Tyskland, Holland och Belgien.

Tusentals skönhetsexperter världen över förlitar sig BABOR. Våra produkter representeras av distributörer i över 70 länder och vi leder även dotterbolag i Schweiz, Österrike, Holland, Belgien, Storbritannien, Kanada och USA. BABOR Training Centre organiserar utbildningar som garanterar att våra exklusiva produkter utnyttjas på bästa sätt internationellt.

BABOR Sverige är en filial av tyska BABOR och erbjuder hudvård för ansikte och kropp, makeup (helt ny linje juni 2016) maskiner (BABOR TECH) samt utbildningar inom produktteori (Webinars), behandlingsmetodik, visuell kommunikation och sälj/lönsamhet!