Bright start med BABOR på The Lamp Hotel!

BABOR Sverige i samarbete med ett av Sveriges trendigaste hotell – The Lamp i Norrköping

Magnus Malm, ägare till Magnentus-koncernen, har tillsammans med inredningsfirman Indori, Stockholm, skapat ett av Sveriges trendigaste hotell. Våren 2018 öppnar detta hotell även spa och kommer att erbjuda ett tjugotal spabehandlingar för ansikte och kropp.

Nerma Macak, nytillträdd spachef med bakgrund som spachef på Farris Bad i Norge och på Vildmarkshotellet i Kolmården, är väldigt glad och stolt över privilegiet att få leda det mest exklusiva spa som hon har sett hittills. Med en fantastisk arbetsgivare, min gedigna kompetens och en sådan positiv drivkraft hos personalen ser jag verkligen fram emot att lyfta hotellet till nästa nivå, säger Nerma. Vår målsättning är att vara unika hela vägen från det att du kommer genom dörren till att du lämnar spa efter en behandling. The Lamp Hotel med spa ska vara en anledning till att man reser till Norrköping.

The Lamp Hotel Spa erbjuder unik design och arkitektur med åtta lyxiga behandlingsrum, olika typer av bastu och pooler, spabehandlingar för ansikte och kropp, ett modernt gym, spabar samt ett VIP-rum.

Vid val av hudvårdsmärke föll valet på BABOR, som erbjuder lyxig hudvård för ansikte och kropp samt makeup.

- BABOR erbjuder ett stort urval av hög kvalitativa produkter för ansikte, kropp och make-up. När Spahotell väljer att samarbeta med oss tror jag att de också gör det för att vi framförallt erbjuder 360 graders service som leder till 120 % framgång genom vår sk Success-package som innehåller ett antal metoder och mallar för att skapa en kvalitativ, professionell men framförallt en hållbar och lönsam spa-verksamhet, säger Ewa Goos VD BABOR Sverige. Våra kunder, salongsägare och spachefer, är en mycket viktig faktor för vår framgång och vi är mycket glada över samarbetet med The Lamp Hotel.

Kontakt The Lamp HotelNerma Macak, Spa chef The Lamp Hotel

Email: nerma@thelamphotel.se

www.thelamphotel.se

Kontakt BABOR Sverige AB

Ewa Goos, BABOR Sverige AB
Email: ewa.goos@baborsverige.se

Om BABOR

I över 60 år har BABOR Research and Innovation Centre förvandlat naturens skatter till högteknologiska produkter. Med hjälp av vårt forskarteam och samarbeten med välrenommerade universitet och institut lyckas BABOR nå höga kvalitetskrav och banbrytande resultat. Produktserierna testas intensitivt i omfattande kvalitetskontroller: från utvecklingen i BABORs egna laboratorier, till produktion och distribution.

Fakta & siffror

På BABORs huvudkontor i Aachen arbetar totalt 255 personer inom produktutveckling, forskning, administration och logistik. Aachen-kontoret ansvarar även för de 7 dotterbolagen, 60 distributörer samt all säljpersonal i Tyskland, Holland och Belgien.

Tusentals skönhetsexperter världen över förlitar sig BABOR. Våra produkter representeras av distributörer i över 60 länder och vi leder även dotterbolag i Schweiz, Österrike, Holland, Belgien, Storbritannien, Kanada och USA. BABOR Training Centre organiserar utbildningar som garanterar att våra exklusiva produkter utnyttjas på bästa sätt internationellt.