Mamas Malin Lundberg Aguilera, norska influenserna Ann-Elin Stadgeland och Monica Nyhus.

​Föräldraklassiker i ny version

Bärsele One – många föräldrars favorit – är nu ännu mjukare och smidigare. Ett hundratal testfamiljer har tillsammans med läkare, bärcoacher och andra experter testat alla nya funktioner för att få fram den bästa lösningen för både bebisar och föräldrar. Resultatet är en smidigare bärsele med steglösa inställningar som enkelt kan anpassas efter olika storlekar och behov.

Vad är nytt?

Huvudstödet är högre och ger därför nyfödda mer skydd och stöd för nacken, även större barn som har somnat i bärselen får det bekvämare. Ett nytt steglöst spänne gör hela huvudstödet mer anpassningsbart. Sittytan har fått ett ännu bredare maxläge och kan låsas i den bredd som önskas. Alla dessa inställningar är steglösa så att föräldrarna själva kan välja det som passar dem bäst.

Hela bärselen sys av en mindre mängd tyg och stoppning vilket gör den smidigare. Mindre tyg mellan föräldern och barnet ger både mer närhet och en svalare känsla. Med tunnare stoppning blir bärselen mer omslutande och det är lättare att se att babyn sitter i en naturlig position med ryggen i c-kurva. Bärsele One har också en ny stoppning i axelbanden som fördelar vikten jämnare.

Bärsele One Air har ett nytt meshtyg som är specialutvecklat för att vara extra mjukt mot babyns hud. Denna nätbärsele har nu minimalt med stoppning vilket gör den ännu smidigare och luftigare.

Ett kärleksbudskap till alla mammor

För att betona den underbara och livsviktiga närheten mellan den lilla babyn och föräldrarna lanserar BabyBjörn i samband med den nya versionen av Bärsele One och Bärsele One Air kampanjen A Love Manifesto.

A LOVE MANIFESTO

* Lita på dig själv

* Skapa egna normer

* Forma ditt eget föräldraskap

Det här är ett kärleksmanifest riktat till alla mammor. Det finns så många orealistiska förväntningar och krav på gravida och nyblivna mammor. Många får negativa kommentarer och hård kritik för sitt föräldraskap, och det blir extra synligt på nätet. De negativa kommentarerna bottnar ofta i föreställningen att ”en bra mamma” måste vara på ett visst sätt. Men att vara förälder är inte en tävling.

BabyBjörn vill nyansera bilden genom att peppa nyblivna mammor att lyssna på sig själva, välja normer som passar dem och utforma sitt eget föräldraskap. Kärleken till barnen är en känsla som förenar föräldrar, oavsett syn på föräldraskap. Och den känslan betyder så mycket mer än olika syn på förlossning, amning och flaskmatning, napp eller inte, tygblöjor, engångsblöjor, heltids- och deltidsarbete eller hur någon bär sitt barn.

I kampanjen syns tre brittiska föräldrabloggare som alla starkt engagerat sig i dessa frågor: Cat Sims, Anna Whitehouse och Sagal Ibrahim Shire.

Cat Sims: “When it comes to motherhood you just have to listen to your gut. Throw away the books, don’t listen to your mother-in-law, don’t listen to the forums, get off social media. You know what’s best for your baby. Trust your instincts – you know what you’re doing.”

Kontakta oss gärna för mer information, bilder eller provexemplar. Josefine Brögger, +46 708 84 35 08, josefine.brogger@babybjorn.com

BabyBjörn AB är ett svenskt familjeföretag som utvecklar, marknadsför och distribuerar innovativa produkter för barn upp till tre år. Omsättningen för räkenskapsåret 2017–2018 uppgick till 617 miljoner kronor. 95 procent av försäljningen gick på export till 50 olika länder. Företaget grundades 1961 och har i dag runt 100 medarbetare. Mer information finns på vår webbplats: www.babybjorn.se