Ny VD till BabyBjörn

Ny VD till BabyBjörn

BabyBjörns styrelse har utsett Stina Westerstad till VD för BabyBjörn.

Stina har lång och gedigen erfarenhet från H&M. Under sex år var hon Global Buying Director, med ansvar för den globala produktportföljen på H&M:s 72 marknader. Hennes senaste tjänst var som VD på Afound, ett separat företag under H&M:s paraply.

- Speciellt roligt är det att BabyBjörn är ett svenskt varumärke med stark global närvaro, något jag har lång erfarenhet av från H&M. Jag har antagit rollen som VD eftersom det finns en enorm potential i BabyBjörn och jag ser fram emot att tillsammans med teamen utveckla såväl verksamhet som produktutbud. Det ska bli väldigt spännande att få leda och utveckla BabyBjörn, ett redan idag lönsamt och växande företag, kommenterar Stina Westerstad.

BabyBjörn finns idag på över 50 olika marknader med en ungefärlig årsomsättning på 700 miljoner svenska kronor. USA är den största enskilda marknaden följd av Japan. Företaget har gått igenom en stor förändring i och med att näthandeln dominerar i denna konsumentgrupp och fortsätter att öka. Med en stark närvaro i social medier och andra digitala kanaler driver företaget visionen vidare; att förenkla vardagen för småbarnsfamiljer världen över. BabyBjörn har cirka 20 produkter i sitt sortiment. Bärselar är den största kategorin och har uppnått ikon-status i många länder.

Stina Westerstad tillträder den 2 september 2019 och kommer att vara baserad på BabyBjörns huvudkontor i Solna.

För mer information och pressfoton, kontakta:

Annika Sander Löfmark, Head of Communications

e-post: annika.sander-lofmark@babybjorn.com

tel: 070-544 96 83

BabyBjörn AB är ett svenskägt familjeföretag som utvecklar, marknadsför och distribuerar innovativa produkter för barn upp till tre år. Omsättningen för 2018 (maj-december) uppgick till 441 miljoner svenska kronor. 95 procent av försäljningen gick på export till 50 olika länder. Företaget grundades 1961och har i dag runt 130 medarbetare. Mer info hittar du på www.babybjorn.se