Backa Teater medverkar i Presskonferensen – Sveriges största föreställning

På lördag den 10 februari kl 12 deltar Backa Teater som en av 23 teatrar i Sverige i Presskonferensen av Harold Pinter. I Backa Teaters framförande medverkar skådespelarna Josefin Neldén, Ylva Olaison och Ulf Rönnerstrand samt VD Björn Sandmark.

Presskonferensen är en satir över ett samhälle där kulturen kontrolleras och styrs uppifrån. Den nytillträdda kulturministern har tidigare varit chef för säkerhetspolisen, men ser inte hur de båda uppgifterna skiljer sig åt – allt handlar ju om att kontrollera människors tankar och känslor. Se ministern intervjuas av pressen inför öppen ridå och delta i det efterföljande samtalet.

Presskonferensen spelas 10 februari kl 12 på 23 platser i Sverige samtidigt. Initiativtagare är Anna Sjövall och Teater Halland.

Backa Teater framför Presskonferensen på Götaplatsen i Göteborg. Efteråt bjuder Backa Teater in till fika och samtal i Kaffebaren på Göteborgs Stadsteater. Inga biljetter behövs.

Hanna Johansson
hanna.johansson@stadsteatern.goteborg.se