Team Bactiguard hälsar Björn Borg Stiftelsen välkommen till Good to Great

Bild text: Magnus Norman, Daniel Windahl och Elias Ymer

”Det är fantastiskt roligt att världens bästa tennisspelare genom tiderna väljer att engagera sig i Good to Great Tennis Academy. För snart ett år sedan bildade vi Team Bactiguard med Sveriges bästa tennisjuniorer och nu hoppas vi att samarbetet mellan Björn Borg Stiftelsen och Good to Great kan ta Team Bactiguard till världstoppen”, säger Christian Kinch, VD och grundare av det svenska medicinteknikföretaget Bactiguard som förhindrar vårdrelaterade infektioner. Han är mycket entusiastisk över samarbetet som presenteras idag i Kungliga Tennishallen i Stockholm och tillägger ”det här är en av de största nyheterna inom svensk tennis på flera år”.

I januari 2012 presenterades tennissatsningen Team Bactiguard tillsammans med Good to Great.
Spelarna i Team Bactiguard är:

Elias Ymer, född 96
Daniel Windahl, född 96
Jonathan Mridha, född 95
Mikael Ymer, född 98
Fred Simonsson, född 94

Länk till Good to Great’s pressrelease 2012-10-19: Björn Borg Stiftelsen & Good to Great Tennis Academy ingår samarbete >

Länk till pressrelease Team Bactiguard 2012-01-18: Good to Great Team Bactiguard -Största tennissatsningen i svensk historia? >

Presskontakt:

Linda Nyberg, PR och Kommunikationsdirektör

www.bactiguard.com

• förhindra sjukhussjuka; bactiguard; rädda liv;
  • team bactiguard
  • good to great team bactiguard
  • björn borg stiftelsen
  • christian kinch
  • bactiguard

Bactiguard är ett snabbt växande svenskt medicinteknikföretag, som tillverkar och exporterar ett patenterat ytskikt för infektionskänsliga produkter. Bactiguard®-behandlade urinvägskatetrar är marknadsledare i USA och Japan, länder med stora krav på sin sjukvård. Bactiguard har de senaste åren expanderat sin verksamhet till nya marknader, såsom EU, Kina och Mellan Östern, med ett starkt fokus på forskning och utveckling. Bactiguards portfölj omfattar dels BIP CIP – ett koncept för infektionskontroll samt katetrar belagda med Bactiguard®-ytan för urin-, luft och blodvägar.

Ulrika Berglund

Presskontakt Head of External Affairs Communication, IR and Public Affairs +46 708800407