Skånska studenter samlar in pengar så att flickor i Tanzania kan gå i skolan när de har mens

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2019 12:08 CET

Den 6 februari förenar vi nytta med nytta när eleverna på Malmö-baserade yrkeshögskolan Grit Academys säljutbildning hamnar i skarpt läge och ska försöka dra in pengar som gör att flickor i Tanzania slipper stanna hemma från skolan den veckan de har mens.

Dagen börjar med en inspirationsföreläsning av 85-åriga eldsjälen Gun-Britt och kollegan Anette, från Svedala-baserade välgörenhetsorganisationen Tandalaföreningen med verksamhet i Tanzania, som berättar mer om uppdraget med att samla in 5 000 kronor för att köpa menskoppar till de tanzaniska flickorna. Som annars bara får gå i skolan tre av månadens fyra veckor.

Eleverna på yrkeshögskolan Grit Academys säljutbildning får möjlighet att testa sina kunskaper från kursen i säljteknik genom att försöka komma till avslut på riktigt och samtidigt hjälpa andra att fullfölja sina studier. De kommer att ringa företag i Svedala och Staffanstorp (där Tandalaföreningens vänskolor i Sverige bl.a. finns.)

Välkommen att vara med under dag full av inspiration och engagemang!

Var: i yrkeshögskolan Grit Academys lokaler på Östra Kanalgatan 3, Malmö

När: 6 februari 2019 kl. 13.00

Ingen föranmälan krävs.

Läs mer på www.tandala.org och www.gritacademy.se eller på www.mynewsdesk.com/se/badeurconsultinggroup

För mer information om Tandalaföreningen och projekten, kontakta Anette Gröndahl Asp, tele: 070-2689359. Eller Eric Badeur, vd på Grit Academy tele: 073-6970095

Badeur Consulting AB och Yrkeshögskolan Grit Academy vänder sig till personer i arbetslivet och studerande som vill växa både kunskapsmässigt och på det personliga planet för att bidra till en mer proaktiv och framgångsrik arbetsmiljö.

Kommentarer (0)

Kommentera