Bagaren och kocken flyttar till större lokaler

Bagaren och Kocken tecknar nytt fastighetsavtal

Bagaren och Kocken är en av Nordens ledande nätbutiker inom köksmaskiner och köksredskap. Företaget väljer att flytta sitt lager och huvudkontor till Hisingen Logistikpark för att få bättre möjlighet till expansion.

– För att klara vår extrema tillväxt de kommande åren behöver vi en flexibel och skalbar lagerlösning. Detta samtidigt som vi vill ge vår personal moderna och fräscha kontorslokaler inom 30 min restid från Göteborgs centrum. Lokalen vi nu signerat med Castellum lever upp till alla dessa krav, säger Martin Blidberg, Logistikchef på Bagaren och Kocken.

– Vi är glada över att kunna erbjuda Bagaren och Kocken en flexibel lokallösning som passar deras expansiva verksamhet. Uthyrningen är ett bra exempel på att lagerbehoven ökat för e-handelsbolagen under senare år, säger Cecilia Fasth, vd för Region Väst i Castellum.

Även en lagershop kommer upprättas i de nya lokalerna. Här får kunden tillgång till hela bagarenochkocken.ses sortiment med utlämning inom 30 min efter lagd order.

Bagaren och Kocken är en av Nordens ledande nätbutiker inom köksmaskiner och köksredskap och är kända för att sälja kvalitetsprodukter till bra priser och med nöjda kunder. 2016 omsatte Bagaren och Kocken för 130 miljoner med fortsatt stark tillväxt 2017. De har nätbutiker i Sverige, Norge och Danmark. Bagaren och Kocken strävar efter att ha de nöjdaste kunderna i branschen och har blivit utsedda till årets e-handlare av Pricerunner fem år i rad.

Bagaren och Kocken AB, Orgnr: 556747-4001, Industrivägen 39C 433 61 Sävedalen,

bagarenochkocken.se