Ballou och Adtoma fortsätter sitt samarbete

Adtoma, ett av Europas ledande företag inom digital annonshantering, fortsätter sin starka utveckling. Företaget levererar tekniken för digital annonshantering till större publicister i främst Norden, Israel och Australien. Adtomas system Fusion innehåller allt från order, offerter, lagerhantering, annonshantering och rapportering till underlag för fakturering.

Ballou Hosting Intelligence har haft förmånen att leverera drifttjänster till Adtoma under ett flertal år och nu senast under 2014 till några av Nordens ledande mediehus. Så här på årets första dagar har Adtoma och Ballou tecknat ett avtal som avser ett nytt avancerat annonsdatabassystem som främst är avsett för mobilannonsering och UUID. Systemet skall driftsättas omedelbart och det totala avtalsvärdet är cirka 1 000 000 kronor.

- ”Vi är glada att vi får fortsatt förtroende att leverera modern teknik till Adtomas kunder”, säger Ballous VD Jonas Gustafsson. ”Det är krävande lösningar med extrema krav på svarstider för annonsanrop och effektiva CDN-funktioner för hantering av statiskt bildmaterial. Det nya avtalet innebär dessutom flera stora databasservrar i ett kluster som skall hantera flera Terrabyte data”, fortsätter Jonas Gustafsson.

- ”Vi har flera pågående projekt med Adtoma och deras kunder, vi tror och hoppas på ett fortsatt gott samarbete under överskådlig tid” avslutar Jonas Gustafsson.

• nytt avtal
  • hosting
  • infrastruktur
  • digitala tjänster

Ballou Hosting Intelligence levererar internetrelaterade driftstjänster till företag, myndigheter, organisationer och privatpersoner. Företaget, med huvudkontor, drifthall och support i Karlskrona, grundades 1997 och har idag 20 medarbetare.

Jonas Gustafsson

Presskontakt VD 0455-612002