Äntligen en hållbar hårlook! HÅRKONTROLL GER ÄKTA HÅRGLÄDJE – ÅRET OM

Att känna glädje över sitt hår är viktigt för kvinnor. Nu lanseras nya Hårkontroll, ett av Sveriges mest sålda kosttillskott, speciellt anpassat för hår och naglars välbefinnande. Med ett förbättrat innehåll och en ny lyxig design visar Hårkontroll vägen till starkare naglar och ett friskt, vackert hår.

Nästintill alla kvinnor tycker att håret symboliserar vår personlighet och utstrålning. Detta bekräftas nu av en mindre kvalitativ studie där samtliga tillfrågade kvinnor anser att håret har stor betydelse för såväl utseende som självkänsla.

-       Hårkontroll har en lång historia och är ett av vårt mest omtyckta kosttillskott för hår, hud och naglar. I nya Hårkontroll har vi värnat om den breda sammansättningen och matchat den snygga layouten med mer moderna och näringsrika ingredienser, säger Stine Bergholtz, Produktchef på Baltex.

Håret utsätts dagligen för olika prövningar såsom stylingprodukter, hårförlängningar, löshår och färger. Precis som hela kroppen behöver hår och naglar rätt sorts näring för att kunna visa sin bästa sida. Att äta sunt och välbalanserat är förstås det bästa sättet men ibland kan ett kosttillskott behövas. Det som utmärker Hårkontroll är dess breda och näringsrika sammansättning speciellt anpassat för hår och naglar.

Hårstyrka inifrån

De viktigaste förändringar i vår nya formula är

• Öljäst har bytts ut mot hirs - ett av våra nyttigaste sädesslag och naturligt fritt från gluten. Hirs innehåller också rikligt med mineraler, fleromättat fett, B-vitaminer och miliacin.
  • Åkerfräken har ersatts av kiselrikt bambu - kisel stärker såväl hår som naglar och samverkar med både biotin och pantotensyra för detta.
  • Biotinhalten är fördubblad - ett viktigt näringsämne för såväl hår som hårrot. Biotin hjälper också till i bildningen av keratin, ett ämne som ger håret struktur och styrka.

Hårkontroll finns i hälsobutiker och nu även på apotek.

En ask Hårkontroll kostar cirka 189 kr och räcker till två månaders hårglädje.

För mer information vänligen kontakta

Stine Bergholtz, Produktchef Baltex AB, tel 070-799 38 49 eller stine@baltex.se

För att prova nya Hårkontroll, bilder, tävlingar och samarbeten, vänligen kontakta

Malin Jansson, Marknadskoordinator Baltex AB, tel 070-742 54 52 eller malin@baltex.se