Baltex tar över agenturen för A-CREME

Samarbetet innebär att Baltex inleder distribution, försäljning och marknads­föring av A-CREME på den nordiska marknaden.

Vi känner oss mycket glada och stolta över att ingå ett samarbete med Kemeco och A-CREME. Samarbetet stärker vår position inom hudvård på en allt mer växande och integrerad nordisk marknad. Vi ser fram emot att få arbeta med och vårda den historia som finns kring A-CREME samtidigt som vi hoppas kunna bidra med en del nytänkande i kommunikation och distribution, säger Tomas Färnlöf, Baltex VD.

Vi har under en tid sökt en ny partner för A-CREME och känner att vi har hittat en bra lösning tillsammans med Baltex. Att få en stark privat aktör som dessutom täcker alla nordiska försäljningskanaler är en oerhörd styrka för varumärkets utveckling, säger Fredrik Pamrin, VD Kemeco.

Lika bra då som nu

A-CREME har fungerat som hudens bästa vän sedan starten för drygt 60 år sedan. Den återfuktar huden effektivt och kan användas på hela kroppen. En uppskattad A-vitaminkräm för alla med känslig och lättirriterad hud.

För mer information, vänligen kontakta

Tomas Färnlöf, VD Baltex Health & Beauty Group, tel 070-491 76 86, tomas@baltex.se

Fredrik Pamrin, VD Kemeco, tel 073-655 09 55, fredrik.pamrin@kemeco.se

• a-creme