Baltex tar över Nasaleze.

Nasaleze är den unika allergiprodukten som lindrar symtom utan att göra någon medicinsk påverkan. Det finfördelade cellulosapulvret ”puff as” upp i näsan och bildar en skyddande, slemhinneliknande gel som fångar upp allergenerna och därmed hindrar den allergiska reaktionen. Samtidigt slipper man de biverkningar som en del upplever med traditionell medicinering.

Nasaleze har funnits i Sverige i över tio år och hjälpt tiotusentals under den besvärliga pollensäsongen. Man har även gjort en svensk klinisk studie vid Drottning Silvias Barnsjukhus i Göteborg med mycket gott resultat.

Nu skall ytterligare vetenskapliga studier genomföras, samtidigt som man fortsätter att expandera marknaden. I samband med detta har tillverkaren av Nasaleze, Medasta AB och Baltex AB kommit överens om att Baltex övertar agenturen i Sverige från Medasta.

- Expansionen kräver de ekonomiska muskler som Baltex har, och vi vet att Baltex är ett seriöst och väletablerat företag på marknaden. Samtidigt ger detta oss utrymme att fokusera starkare på våra övriga produkter. Det gör beslutet enkelt för oss, säger Jan Bergström på Medasta.

- Vi är oerhört glada och stolta att Medasta vill lägga Nasaleze på Baltex, säger Tomas Färnlöf, vd för Baltex. Nasaleze är en oerhört väldokumenterad och välfungerande produkt som vi verkligen ser fram emot att få jobba offensivt med, understryker Tomas Färnlöf.

Baltex tar över Nasaleze fr o m den 1 september 2015

• semester

Baltex Health & Beauty Group har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark samt export till en rad andra länder. Vi erbjuder produkter med högsta kvalitet inom egenvård, läkemedel, skönhet och medicinteknik, främst inom kategorierna Mage, Immunförsvar, Skönhet/Hudvård och Detox/Viktkontroll. I vår produktportfölj finns både egenägda varumärken såsom LactiPlus, Gastroline, Linella, Super Glandin och Hårkontroll samt etablerade varumärken som vi har agentur för, ex A-CREME, Noka, Silicol och Baba de Caracol. www.baltex.se