Börja året rätt med en enkel detoxkur

För den moderna människan är reningskurer mer angeläget än någonsin. Vår livsstil och våra matvanor belastar vår kropp. Då behöver vi starta om och ändra till nya sundare vanor. Sveriges mest sålda detoxkur, som nu byter namn till MethodDraine DETOXINE, hjälper kroppen att aktivera reningsorganen och driva ut slaggprodukter.

-   Att detoxa handlar om att ge kroppen ny energi. För mycket stress, för lite sömn och slarv med vad vi äter belastar vår kropp. MethodDraine DETOXINE är en enkel och god detoxkur. Mixen av en balanserad blandning av ekologiska extrakt blandas med vatten och du kan detoxa utan krångel och stora förändringar i vardagen, säger Stine Bergholtz, Produkt- och kvalitetschef på Baltex.

Detoxkick - enkelt, smidigt, gott och 100% naturligt!

1. Under en MethodDraine DETOXINE-kur äter du normalt, samtidigt som du får hjälp med reningen.
  2. Fördelen är att du kan fortsätta att leva som vanligt. Du behöver inte göra samma umbärande som t ex vid en fastekur.
  3. Grunden i en effektiv detox är att du tillför kroppen extrakt av växtdelar som främjar kroppens utdrivande funktion.
  4. Om du vill ge ytterligare effekt åt din detox bör du undvika raffinerad mat, halvfabrikat, alkohol och härdade fetter. Vill du gå hela vägen och få ut maximal effekt, dra ner på kaffe/te och rött kött. Basera istället kosten på fullkorn, grönsaker, baljväxter, nötter, frön och mejeri-produkter. Välj ekologiska produkter så långt det är möjligt, gärna lokala säsongsprodukter.

MethodDraine DETOXINE innehåller extrakt från björk, kronärtskocka, maskros, kardborre, älgört och fänkål, vilka främjar kroppens utdrivande funktioner. MethodDraine DETOXINE innehåller även styvmorsviol och blåstång som har en positiv påverkan på matsmältningen samt grönt te. Hälsopåståendena finns registrerade i EFSA´s databas och MethodDraine DETOXINE är märkningsbedömd av Svensk Egenvård.

MethodDraine DETOXINE finns som 20 dagars kur, Express/7 dagars kur samt tabletter och finns att köpa i hälsobutiker.

För mer information vänligen kontakta: Stine Bergholtz, Produktchef och kvalitetsansvarig på Baltex, stine@baltex.se eller 08-462 90 70.

För att prova en detoxkur, anordna utlottningar, tävlingar och samarbeten kontakta: Annika Bonnevier Dellensjö, Marknadschef, annika@baltex.se eller 070-270 44 94.