Kick-starta våren med en hälsosam detoxkur

I vår moderna livsstil brottas vi med miljöföroreningar, stress och mat med för mycket socker, färgämnen och konserveringsmedel. Slaggprodukter lagras i kroppen med följden att kroppens reningsverk blir överbelastat, vilket kan påverka både vår hälsa och vårt välbefinnande.

-       Vi ser hela tiden en ökad efterfrågan på information om detox och alltfler upptäcker de många positiva fördelar en reningskur för med sig. Detoxkuren bryter inte bara gamla vanor utan ökar också vårt fysiska välmående. Reningen gör oss fria från slaggämnen och som en bonus känner du dig också lättare i kroppen säger, Stine Bergholtz, produktchef på Baltex.

MethodDraine DETOX kräver inga stora förändringar i vardagen

Idag finns många vägar till kroppsrening och olika dieter förespråkas. MethodDraine DETOX är en enkel och smidig lösning som inte innebär några stora förändringar i livsstil och vardag, bara större fokus på ett nyttigare intag under kuren. MethodDraine DETOX är helt ekologisk och Sveriges mest sålda kosttillskott i kategorin. Detoxkuren aktiverar kroppens renande och utdrivande funktioner och skyddar kroppens celler.

MethodDraine DETOX innehåller extrakt från björk, kronärtskocka, maskros, kardborre, älgört och fänkål som alla främjar kroppens utdrivande funktioner. Dessutom innehåller MethodDraine DETOX styvmorsviol och blåstång som har en positiv påverkan på matsmältningen, samt grönt te. Hälsopåståendena finns registrerade i EFSA´s databas och MethodDraine DETOX är märkningsbedömd av Svensk Egenvård.

MethodDraine DETOX finns att köpa i hälsobutiker och kostar cirka 250 kronor.

För mer information, prover, bilder och utlottning av en Detoxkur, vänligen kontakta:

Stine Bergholtz, produktchef på Baltex, stine@baltex.se eller 08-462 90 70.