120 företagare slår ett slag för hjältar som kämpar mot barncancer

Den 19 september 2017 arrangeras den populära välgörenhetsgolftävlingen Slag för Hjältar för tredje året i rad på Woodlands Country Club i Örkelljunga. Intäkterna på golftävlingen går oavkortat till att skapa ljusglimtar för cancersjuka barn bosatta i södra Sverige.

Förra årets golftävling genererade 124 000 kronor vilket bidrog till att Barncancerfonden Södra kunde ge många barn och deras familjer möjlighet till resor, rekreation och roliga aktiviteter på och utanför sjukhuset.

-En nära vän och dessutom kollegas dotter drabbades av en hjärntumör och man blir självklart berörd som medmänniska, när oskyldiga barn drabbas. Det minsta vi som företag kunde göra var att skänka pengar initialt, men också börja engagera oss mer i projekt som kan generera ännu mer pengar, berättar Daniel Telford, VD på Eriks Fönsterputs och initiativtagare till golftävlingen.

Daniel Telford berättare vidare att den drabbade familjen berättat hur mycket Barncancerfonden Södra gör för de sjuka barnen och deras familjer. Allt som kan få dem att tänka på något annat än medicin, behandlingar och sjukhus känns viktigt att sponsra.

Förutom företagen som betalar för att delta med ett lag eller som hålsponsor har Eriks Fönsterputs, Woodlands Country Club, Cloud Marketing, Professionell Säkerhet och KPMG gått in som huvudsponsorer för att möjliggöra detta event.

- Nästan varje dag insjuknar ett barn i cancer. Vi är oerhört tacksamma för att företag engagerar sig och intäkterna möjliggör att vi kan ge mer stöd till cancersjuka barn och deras familjer, berättar Line Sardh på Barncancerfonden Södra.

Vid frågor är du välkommen att kontakta:

Line Sardh, informatör på Barncancerfonden Södra: line.sardh@barncancerfonden.se

• barncancerfonden södra
  • cancersjuka barn
  • företag
  • golf
  • välgörenhet
  • södra

• Skåne

Varje år drabbas cirka 300 barn i Sverige av cancer. Barncancerfonden Södra bildades 1984 och är en stödförening för barn med cancersjukdomar.

En av föreningens viktigaste uppgifter är att skapa ljusglimtar och skapa forum där drabbade familjer får möjlighet att träffas. Vi erbjuder familjer middagar och aktiviteter på sjukhusen, rekreation, resor samt regelbundet olika aktiviteter för hela familjen.

Barncancerfonden Södra är organisationen som ger stöd och ljusglimtar under och efter behandling, för hela familjen, i Skåne, Blekinge och Kronobergs län.

Läs mer här: www.barncancerfonden.se/sodra