Barndiabetesfonden får eget lopp på Solvalla 31 oktober

På onsdag den 31 oktober arrangerar Solvalla hästägarförening (SHF) The Owners' Day på Solvalla. SHF har i år beslutat att skänka ett lopp till Barndiabetesfonden. Travkuskarna Erik Adielsson, Johnny Takter, Ulf Olsson, Jorma Kontio samt travtränarna Stig H Johansson, Timo Nurmos och  Svante Båth skänker mycket generöst sina körsvens- respektive tränarprovisioner i Barndiabetesfondens lopp till Barndiabetesfondens lokalförening i Stockholm. Utöver detta så skänker även två styrelsemedlemmar i SHF sina styrelsearvoden till lokalföreningen i Stockholm.

- Solvalla Hästägarförening tycker att det är viktigt att stödja Barndiabetesfonden och forskning för att lösa gåtan om barndiabetes. Barnen är hjältar och kämpar varje dag med att hantera sin tuffa sjukdom och det är för dessa barn vi tagit det här initiativet, säger Christer Häggström, ordförande Solvalla Hästägarförening.

Barndiabetesfonden kommer att uppmärksammas via annonsering i travprogrammet, synas på täcket till vinnande häst i det egna loppet samt att information kommer att presenteras i högtalarna någon gång under kvällen.

Under kvällen kommer det även att vara ett Röda Fjärdern lopp för barndiabetesforskning som en del av Lions Röda Fjädern kampanj som i år är till förmån för Barndiabetesfonden.

Bilder från Solvalla kommer att publiceras torsdagen den 2 november.

För mer information, kontakta:
Helene, tf ordförande Barndiabetesfondens lokalförening Stockholm
Telefon: 072-358 75 38 eller bdf.helene@gmail.com