Destinationspodden - podden för dig som vill locka fler besökare till din plats

Destinationspodden är podden som djupdyker i hur man gör för att locka fler besökare till en plats. Vi vrider och vänder på vad som gör en destination. Här skärskådar vi hur små och stora, kända och okända destinationer jobbar för att skapa, paketera och lyfta fram sina reseanledningar, få besökarna att välja dem, för att sedan komma tillbaka.

Så gick Åre från svensk skidort till internationell äventyrsdestination

I vårt första avsnitt får vi följa Åres resa från svensk skidort till internationell äventyrsdestination med sjudande entreprenörsliv.
Hur arbetar en hotellchef, hur skapar man en kreativ smältdegel för start-up företag, hur har kommunen agerat för att lyfta företagen och vad får en av Sveriges bästa ultralöpare att flytta till Åre? Ja, alla de här frågorna får du svaret på i det här avsnittet.

Lyssna på Destinationspodden

Destinationspodden - en digital destination

Idén till Destinationspodden växte fram efter ett samtal med en kund som berättade om vad som var speciellt med just hennes destination. Hon kände att det här med att bygga varumärke, skapa en destination och marknadsföra sin verksamhet var komplext, och att det hade varit skönt att kunna få tips på hur andra gör. Det tyckte vi lät som en superbra idé. I vårt arbete träffar vi massor med små och stora besöksnäringsentreprenörer och organisationer som kämpar med samma frågor.

I Destinationspodden vill vi berätta om hur privatpersoner, företag och organisationer rent konkret arbetar. Vad de lyckats och misslyckats med och vad de ser runt hörnet. I podden följer vi med in i huvudet på hotellägare, upplevelse-entreprenörer, destinationsutvecklare, eldsjälar och andra intressanta personer som på något sätt utvecklar och marknadsför sin plats.

Vad vill du höra mer om i kommande avsnitt av Destinationspodden?

Vi blir aldrig relevanta utan din hjälp, dina tankar och dina frågor. Vad skulle du vilja veta mer om, vem inspireras du av, skulle du vilja att vi kommer till din destination? Jag som reser runt till alla destinationer och besöksföretag heter Mårten Westlund. Jag vill väldigt gärna få dina tips på vilka platser du skulle vilja höra mer om i ett kommande avsnitt av podden. Tveka inte att maila eller ringa mig.

Vi som gör podden

Vi som står bakom Destinationspodden är företaget Basetool. Vi finns till för att få fler företag och destinationer att växa, våga och utvecklas. Vi bygger digitala plattformar specifikt utformade för marknadsföring av destinationer och företag inom besöksnäringen, med all den funktionalitet som de behöver, liten som stor. Vi tror på att vi tillsammans får destinationer och företag att växa. Det gör vi genom att dela med oss av vår och våra kunders kunskap, bygga verktyg och plattformar som ligger i framkant av utvecklingen på vår spelplan, och genom att hjälpa våra kunder att bli mer effektiva och lönsamma.