Bekvämt på tre hjul

Med BASFs mångsidiga plastmaterial blir korta resor med det trehjuliga konceptfordonet 05GEN från Yamaha Motor Co., Ltd (Yamaha) både bekväma och praktiska. Denna nya generation elassisterade fordon kommer att visas på Toyo Ito Museum of Architecture, Imabari, Omishima Island i Japan mellan den 14 juli 2016 och den 15 juni 2017.

I moderna fordon är däcken en viktig faktor för att färdas bekvämt och avspänt. BASFs Infinergy®, världens första expanderade termoplastiska polyuretan, och Elastollan®, en termoplastisk polyuretan, används i däcken på 05GEN för att ge en bra helhetsupplevelse av att färdas med fordonet. Infinergys karakteristiska cellstruktur bidrar till den nyskapande designen. Med Elastollan kan man ge däcken många olika ytmönster och färger.

Andy Postlethwaite, Senior Vice President, Performance Materials Asia Pacific: "Tanken med Yamahas nya generation fordon är att göra korta resor till en bättre upplevelse med högre kvalitet. Det passar oss utmärkt eftersom vi på designfabrik® arbetar just med att överföra idéer till produkter i vardagen som förbättrar människors livskvalitet. Genom att fungera som konsulter när det gällde färger, material och finish hjälpte vi Yamaha förverkliga sitt designkoncept ‘Refined Dynamism’.”

Hela press relesen (engelska) finner du här: