BASF återigen uppmärksammat för sitt hållbarhetsarbete

BASF har återigen inkluderats i Dow Jones Sustainability World Index (DJSI World). I år har BASF uppmärksammats särskilt för sitt engagemang inom utvärdering av material, klimatstrategi och sitt arbete för att styra produktportföljen i en hållbar riktning. DJSI World är en av de mest kända hållbarhetsindexen. Det representerar de topp-tio procenten av de största 2.500 företagen i S&P Global Broad Market IndexSM, baserat på deras hållbarhetsarbete.

BASF har nu inkluderats i DJSI World i 16 år i rad. De utvalda företagen måste visa ständig förbättring när det gäller hållbarhet och bedöms av analytiker från kapitalförvaltare RobecoSAM.

Hållbarhet är en integrerad del av BASF’s strategi ”We create chemistry” och en viktig tillväxtfaktor. Ytterligare information hittar du på www.basf.com/sustainability.