BASF ökar försäljningen för kvartal fyra jämfört med samma period förra året

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2017 09:27 CET

Fjärde kvartalet 2016:

• Omsättning 14.8 miljarder € (plus 7% jämfört med föregående års fjärde kvartal)
  • EBIT före extraordinära poster 1.2 miljarder € (plus 15% jämfört med föregående års kvartal fyra)

Helåret 2016:

• Omsättning 57.6 miljarder € (minus 18% jämfört med föregående år)
  • EBIT före extraordinära poster 6.3 miljarder € (minus 6% jämfört med föregående år)
  • Signifikant ökning av vinst inom "Chemical Busineses"; betydligt lägre vinst inom Olja & Gas och övriga segment.
  • Vinst per aktie 4.42 € (plus 2%)
  • Förslag till utdelning 3.00 €/aktie för verksamhetsåret 2016 (2015: €2.90)

Utsikter 2017:

På BASF skapar vi kemi för en hållbar framtid. Vi kombinerar ekonomisk framgång med socialt ansvar och miljöskydd. De cirka114.000 anställda i BASF-gruppen arbetar för att bidra till framgång för våra kunder i nästan alla sektorer och nästan alla världens länder. Vår portfölj består av de fem segmenten; Chemicals, Performance Products, Functional Materials & Solutions, Agricultural Solutions and Oil & Gas. BASF omsatte runt 58 miljarder € under 2016. BASF’s aktier handlas på börserna i Frankfurt (BAS), London (BFA) och Zürich (BAS). Ytterligare information finns på www.basf.com

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.