Hon tar över som Senior Public Affairs Manager på BASF i Sverige

Susanne Kuschel tar den 1 maj över som ny SeniorPublic Affairs Manager på BASF i Sverige, med placering i Stockholm.

Susanne har sedan 2012 varit en del av BASF:s kontor i Bryssel där hon varit ansvarig för energi- och klimatfrågor i sin roll som Senior Manager EU Government Relations:

- Tack vare åren inom BASF har jag fått god insikt i verksamheten och företagets hållbarhetsarbete. Jag är full av förväntan inför den nya utmaningen och ser fram emot att bidra till samhällets förbättrade syn och förståelse för vår industri och att få driva lokala frågor som är relevanta för BASF här i Sverige och i Norden/Baltikum.

Innan sin tid på BASF i Bryssel arbetade Susanne under många år för den europeiska branschorganisationen för kemiindustrin, CEFIC, där hon ingick i avdelningen för Public Affairs.

Enligt Mark Meier, VD för BASF i Norden/Baltikum, blir Susanne Kuschel ett värdefullt tillskott i BASF:s team för Public Affairs & Communications i Norden/Baltikum:

- Vi är glada att Susanne Kuschel valt att fortsätta sin karriär inom företaget hos oss på BASF i Sverige, och är övertygade om att hennes erfarenhet och kompetens efter senaste årens arbete i Bryssel kommer att vara en värdefull tillgång i tjänsten som Senior Public Affairs Manager. Vi hälsar Susanne varmt välkommen till vår organisation i Norden/Baltikum, där hon kommer att ingå i ett Public Affairs och Communications team med stort driv.

BASF meddelade nyligen att Lars Gustafsson lämnat sin roll som ansvarig för Public Affairs för att ta sig an tjänsten Senior Sustainability Manager Nordic/Baltic, en ny tjänst skapad som ett led i företagets ökade lokala närvaro och aktiva arbete för att hjälpa kunderna att bli mer hållbara.