Möt PCI på Byggeri'16

• PCI deltar för första gången på Byggeri'16 i Fredericia den 1-4 mars 201
  • Besök PCI i montern D-6614 i Hall C och få kunskap om varför PCI är det naturliga valet för plattsättare och entreprenörer
  • Erhåll en prova-på-säck av PCI Flexmörtel S2; nästa generations plattsättarprodukt
  • Delta i tävlingen om en radio - vi drar 3 vinnare per dag

PCI är ett självständigt varumärke under BASF, världens ledande kemiföretag. I år deltar PCI för första gången som utställare på Byggeri'16, som äger rum i Fredericia 1-4 mars. På mässan presenterar PCI en mängd spännande produkter, som alla kännetecknas av kvalitet och innovation."PCI vill vara det naturliga valet för plattsättare och entreprenörer - våra produkter garanterar en snabbare arbetsgång och högsta kvalitet, vilket i slutändan ger den bästa ekonomiska lösningen", säger Frank Blinkenberg försäljningschef för PCI i Danmark, och fortsätter: "Vi hoppas att vårt deltagande på Byggeri´16 gör att fler professionella hantverkare får upp ögonen för våra systemlösningar inom de olika segment vi verkar inom”.

PCI Next Generation - en ny generation av plattsättarprodukter

På Byggeri'16 kommer Frank Blinkenberg stolt presentera årets nyhet; PCI Next Generation. "Det är våra nya plattsättarprodukter. I vår monter kommer våra tekniska ansvariga demonstrera praktiskt PCI Flexmörtel S2, en produkt med fantastiska arbetsegenskaper, extrem vidhäftningsförmåga och flexibilitet. Konkret innebär det optimal säkerhet när du sätter plattor på ny betong och cementbaserade underlag", säger han. ”Hantverkarna, liksom alla aktörer inom byggbranschen, lever idag under hård tidspress och tuffa krav. Den nya generationen av intelligenta plattsättningsprodukter är vårt svar på kraven från en allt tuffare marknad”,avslutar han

Om du är intresserad av att besöka BASF / PCI på Byggeri'16, kontakta oss för biljetter.

• Industri, tillverkning

• fästmassa
  • fix och fog
  • fogmassa
  • pci
  • plattsättning
  • kakel
  • klinker
  • natursten
  • byggeri16
  • pci next generation

På BASF, skapar vi kemi - och har gjort så i 150 år. Vår produktportfölj inkluderar allt från kemikalier, plastmaterial, förädlingsprodukter och växtskyddsmedel till olja och gas. Som världens ledande företag inom den kemiska industrin kombinerar vi ekonomisk framgång med socialt ansvar och miljöskydd. Genom vetenskap och innovation hjälper vi våra kunder inom praktiskt taget alla branscher att leva upp till samhällets nuvarande och framtida krav. Våra produkter och systemlösningar bidrar till bevarandet av resurser, säkerställer hälsosamma livsmedel och näringsmässiga produkter samt hjälper till att förbättra livskvaliteten. Vi har sammanfattat detta i vårt verksamhetssyfte: We Create chemistry for a sustainable future. BASF uppmätte en omsättning på över 74 miljarder euro under 2014,och hade vid årets slut mer än 113.000 anställda. BASF’s aktier handlas på börserna i Frankfurt (BAS), London (BFA) och Zürich (AN). Ytterligare information om BASF är tillgängligt på webben på www.basf.se eller i den sociala Newsroom på newsroom.basf.com

PCI är en del av BASF. PCI är ledande leverantör av plattsättningsmaterial i Tyskland, Österrike och Schweiz och är en drivande innovatör av nya fäst- och fogprodukter bakom kakel och klinker och för montage av natursten. PCI kan även erbjuda olika system för stegljudsreduktion och har ett brett produktsortiment för reparation av betong. Mer information om PCI finns på www.pci-sverige.com.