Träffa BASF på Scanpack 2012, Göteborg

Besök BASF's monter H04:01 på Scanpack, Skandinaviens största förpackningsmässa, som arrangeras på Svenska Mässan i Göteborg 23-26 oktober 2012. Detta år kommer BASF att presentera ett nytt affärskoncept för bionedbrytbar plast, t.ex Closed-loop system för engångsserviser.

• Emballage, förpackning

• scanpack 2012
  • bionedbrytbar plast

BASF är världens ledande företag inom den kemiska industrin – The Chemical Company. Produktportfölj spänner allt från kemikalier, plast och bearbetning produkter för växtskyddsmedel för olja och gas. Vi kombinerar ekonomisk framgång med socialt ansvar och miljöskydd. Genom vetenskap och innovation vi våra kunder inom praktiskt taget alla branscher att leva upp till samhällets nuvarande och framtida krav. Våra produkter och systemlösningar bidra till bevarandet av resurser, säkerställa hälsosamma livsmedel och näringsmässiga produkter och hjälper till att förbättra livskvaliteten. Vi har sammanfattat detta bidrag i vår affärssyfte: We Create chemistry for a sustainable future. 2011, BASF uppnådde en omsättning på ca € 73,5 miljarder och hade vid årets slut mer än 111.000 anställda. Ytterligare information om BASF är tillgängliga på webben på www.basf.se eller i den sociala Newsroom på newsroom.basf.com