Träffa BASF under Almedalsveckan 2012

För andra året i rad deltar BASF under Almedalsveckan. Onsdagen den 4:e juli 2012 är BASF del av Plast- & Kemiföretagens Innovationsutställning på Wisby Strand Congress & Event, Gotland som i år bär titeln "BlåGul kemi gör Sverige grönt". Här kan besökarna höra mer om hur kemi används som en positiv ingrediens i allt som omger oss och inte minst hur kemi är en del av vår gröna framtid.

Onsdag 4:e juli 2012 deltar BASF för andra året i rad i Almedalsveckan. BASF är i år en del av Plast- & Kemiföretagens utställning i Visby. I år under temat "BlåGul kemi gör Sverige grönt". „Almedalsveckan är en otrolig händelse, där vi som ett företag har möjlighet att möta ett brett spektrum av vår publik“, säger Senior Vice President för BASF Europe North, Torben B. Jensen. BASF finner ni på Wisby Strand Congress och Event, där besökare kan lära sig mer om hur kemi idag är grunden för vår gröna framtid.

"Kemi är en integrerad del av allt som omger oss. Kemi bidrar till att göra våra liv bekvämare, enklare, roligare och smartare, "sade Torben B. Jensen, och fortsätter: ” Vid Almedalsveckan visar vi, bland annat hur biologiskt nedbrytbar plast kan vara en del av kretsloppet. En annan nyhet som vi visar på Almedalsveckan är den så kallade "smartforvision", som är en visionär konceptbil, utvecklat i samarbete mellan Daimler och BASF. Här visar vi hur kemi verkligen gör en skillnad och kan bidra till en grön framtid för oss alla, med innovativa solceller, lättvikts material, temperatur styrning och mycket mer."