Grönare än grönt

BÄTTRE HÄLSA lanserar BIO-CHLORELLA CGF med ASTAXANTHIN

Chlorella är växtrikets mest klorofyllrika växt vilket dess mörkgröna färg vittnar om. Den är också en av de mest näringsrika och ett litet näringspaket i sig med de flesta näringsämnen vi behöver. Chlorella är mat i koncentrat. Vår bio-chlorella odlas ekologiskt. För att förstärka dess egenskaper har vi lagt till ett chlorella-extrakt (CGF)  och superalgen astaxanthin. Detta är en mycket unik produkt.

CHLORELLA är en grön sötvattensalg, känd som växtvärldens rikaste källa till klorofyll. Den är mycket näringsrik och är ett av de mest kompletta näringsämnen som finns. Den färdiga chlorellan behandlas mycket skonsamt med brutna cellväggar för att bibehålla all näring. Chlorella har förutom klorofyll även mycket hög halt av, RNA/DNA, karotonoidkomplex samt protein. Den har mycket hög halt av lutein (50 ggr mer än spenat). Chlorella har även hög halt av vitaminer och mineraler och är känd för sin avgiftningsförmåga. Denna chorella är ekologiskt odlad.

CGF – Chlorella Growth Factor • För att ytterligare förstärka dessa egenskaper har vi tillsatt 20 procent med CGF - Chlorella Growth Factor. Man kan kalla det ett chlorella-extrakt, eller super-chlorella. Chlorellas höga tillväxtfaktor (CGF) är unik i växtvärlden. Chlorella fyrdubblar sig på ett dygn, en enorm tillväxt. Vid tillskott av chlorella fyrdubblar sig även Lactobacillus på ett dygn. CGF består av en blandning av nukleinsyrorna RNA/DNA, aminosyror, vitaminer och mineraler. Chlorella CGF innehåller 63% CGF mot ordinarie max 15-20%

ASTAXANTHIN - 8 mg • Vi nöjer oss inte med detta för att uppnå en verklig kvalitetsprodukt. Vi har tillsatt en hög dos med superoxidanten Astaxanthin som har hundra gånger högre antioxidant verkan än C och E-vitamin. Det hjälper till att hantera den oxidativa stressen i kroppen vilket kan leda till förtidigt åldrande om den ej hanteras. Forskning har visat att astaxanthin kan öka träningseffekten och minska återhämtningstiden. Kan även ha fantastiska effekter på huden. Normalt är 2 till 4 mg pga. den höga kostnaden - här har vi lagt i hela 8 mg för maximal effekt. Vår astaxanthin kommer från det världsrenommerade företaget AstaReal i Stockholm.

200 gram • Dos: 3 gram (8 mg astaxanthin per dos) • 67 doser

www.vitaminer.nu