Bauer Media hyllar svenska hjältar

Varje dag, med start idag kl 12, kommer Bauer Medias samtliga radiostationer hylla hjältar som under den utmanande tid vi lever i sliter på sina jobb och får samhället att fungera. Främst vårdpersonal förstås, men också andra viktiga funktioner inom allt från barnomsorg till polis och kollektivtrafik.

Många lyssnare hör av sig varje dag till våra olika radiostationer och vill att vi ska hylla hjältarna som sliter på sina jobb. Bauer Media gör därför ett unikt samarbete mellan radiostationerna Mix Megapol, NRJ, Rockklassiker, Vinyl FM, Lugna Klassiker, Svensk Pop och Retro FM. Trots att radiostationerna har väldigt olika musikinriktningar, kommer alla att spela samma låt samtidigt, varje dag klockan 12.

- Våra radiostationer når mer än 5 miljoner lyssnare i veckan, så det blir en stor kraft när alla samarbetar, säger Bauer Medias programdirektör Håkan Morland. - Vi har sett hur radiostationer gått ihop på liknande sätt i andra delar av Europa och USA, och som Sveriges största ljudbolag ser vi att vi har en position att göra samma sak i Sverige. Det är många i samhället som sliter hårt just nu, vi tycker att de är värda all uppskattning de kan få, avslutar Håkan.

Just i dag klockan 12.00 hyllar vi svenska sjuksköterskor, och alla Bauer Medias radiostationer spelar Heroes med David Bowie