Nu startar Svenskpoptoppen med Josefin Crafoord

Nu lanserar radiostationen Svensk Pop en lista för bara svenska låtar, svensktoppen på riktigt alltså.

Listan är en topp 10-lista som röstas fram av lyssnarna. Omröstningen startade 1 september och nu på söndag 4 september klockan 11 presenteras den första listan under ledning av Josefin Crafoord. Enda villkoret för en låt att vara med är att den måste vara på svenska förstås.

– ”Vad det blir för inriktning på listan vet vi inte, eftersom det är lyssnarna som röstar. En god gissning är att det kommer att likna musikutbudet på Svensk Pop, eftersom vi är väldigt noga med att ta reda på vad lyssnarna vill ha innan vi spelar det”, säger Thomas Hansen, programchef på Svensk Pop.

Röstningen sker via RadioPlay.se och listan sänds varje söndag klockan 11.

För mer information, vänligen kontakta:
Thomas Hansen
Programchef, Svensk Pop
E-mail: thomas.hansen@bauermedia.se

• svensk pop

Bauer Media Group äger och driver Sveriges största radiostation Mix Megapol, nätverken Rockklassiker och Vinyl, Svensk Pop i Stockholm samt playtjänsten RadioPlay. Dessutom samarbetar Bauer Media Group med NRJ i Sverige. Bauer Media Group har 5 miljoner lyssnare i veckan och 2 miljoner per dygn i Sverige.