Premiär för Poppodden med Thobias Thorwid

Klicka här för att lyssna på Poppodden

I Poppodden möter Thobias Thorwid svenska popstjärnor i ett personligt möte. Vi får bland annat höra när Albin avslöjar sin inställning till Melodifestivalen i framtiden och Veronica Maggio berättar om hur det känns att vakna upp bredvid världens sexigaste man varje dag.

På radiostationen Svensk Pop där Thobias sänder varje morgon hörs korta delar av intervjuerna, men i podden får vi höra hela sammanhanget och längre historier som inte publicerats någon annanstans.

– ”Det är så kul att svenska artister är så positiva till vår satsning på Svensk Pop. Det är liksom deras radiostation. Därför gör vi många artistintervjuer, och Thobbe är otroligt bra på att skapa en härlig atmosfär i studion, gästerna öppnar verkligen upp och berättar”, berättar Thomas Hansen, programchef Svensk Pop.

– ”Poppodden är vårt sätt att erbjuda intervjuerna i sin helhet. Det är alltid spännande snack, oavsett om det är en rutinerad räv eller en färsk nykomling som vi pratar med”, avslutar Thomas.

Poppodden har premiär idag, 8 juli, och du hör den på RadioPlay.se

För mer information, vänligen kontakta:
Thomas Hansen
Programchef, Svensk Pop
E-mail: thomas.hansen@bauermedia.se

• svensk pop

Bauer Media Group äger och driver Sveriges största radiostation Mix Megapol, nätverken Rockklassiker och Vinyl, Svensk Pop i Stockholm samt playtjänsten RadioPlay. Dessutom samarbetar Bauer Media Group med NRJ i Sverige. Bauer Media Group har 5 miljoner lyssnare i veckan och 2 miljoner per dygn i Sverige.