Staffan Rosell invald i IRM:s styrelse

IRM:s (Institutet för reklam och mediestatistik) medlemmar har utsett en ny styrelse. Daniel Collin fortsätter som styrelsens ordförande. Samtidigt väljs tre nya ledamöter: Staffan Rosell (VD, Bauer Media), Ola Klingenborg (VD, Clear Channel),och Mats Selling (Försäljningschef, Eniro).

I fredags hölls IRM:s årsmöte och IRM:s medlemmar valde att bifalla valberedningens förslag till ny styrelse.

- Jag vill först tacka Niklas och Tore för ett fint samarbete i styrelsen. IRM har ett viktigt förtroendeuppdrag att förvalta samtidigt som vi nu står inför en expansiv fas då vi lanserar i Danmark och också ökar takten när det gäller introduktion av nya mediekategorier. Jag ser fram emot att jobba tillsammans med styrelse och VD i arbetet med att bli den ledande leverantören av reklammätningar i Norden, och välkomnar varmt våra nya styrelseledamöter Ola, Staffan och Mats, säger styrelsens ordförande Daniel Collin.

IRM:s styrelse består dessutom av: Malin Häger (Försäljningsdirektör, TV4), Tobias Lindberg (Analyschef, TU), Tero Marjamäki (Pressansvarig, Sveriges Annonsörer), Kerstin Neld (VD, Sveriges Tidskrifter) samt Charlotte Thür (VD, IAB).