Staffan Rosell lämnar Bauer Media

Staffan Rosell kommer att lämna sin tjänst som VD för Bauer Media för att söka nya utmaningar.

Paul Keenan, President of Audio, Bauer Media Group kommenterar, ”Jag vill tacka Staffan för hans avgörande insatser för Bauer Media och den svenska radiobranschen sedan 2004. Han lämnar en framgångsrik och lönsam marknadsledare, med en kraftigt expansiv position inom digitalt ljud och ett starkt managementteam. Vi önskar honom lycka till i framtiden. Information om vem som tillträder tjänsten som ny verkställande direktör ber vi att få återkomma till.”

”Efter många år i bolaget har jag nu känt en växande önskan att hitta nya utmaningar. Med en stark position för verksamheten och ett fantastiskt team på plats känner jag att det är rätt tid att fullfölja den tanken", säger Staffan Rosell.

Staffan Rosell lämnar jobbet som VD för Bauer Media den 31 mars 2020.

Bauer Media Sverige har 5,4 miljoner lyssnare varje vecka och äger bland annat Sveriges största radiostation Mix Megapol med 3,1 miljoner veckolyssnare och en stark position inom digitalt ljud med över 800 000 i veckoräckvidd.

For more information contact:

Cat Martin
Communications Director, Bauer Media Audio