BAUHAUS bygger Monstertruck

Stockholm får i sällskap med andra världsstäder som Sydney och Montreal äran att bli ett av stoppen i Monster Jams stora världsturné. Den 8:e november intar de gigantiska fordonen Friends Arena och i år kommer en av truckarna från BAUHAUS. Det specialbyggda jättefordonet kommer att köras av föraren George Balhan som tidigare setts i en annan monstertruck – The Mohawk Warrior.

-  Samarbetet med Monster Jam innefattar ett flertal olika aktiviteter och erbjudanden som syftar till att ge våra kunder och deras familjer unik tillgång till Monster Jam. Vi har tagit fram den här bilen i samband med vår nya barnsatsning ”Skaparglädje”, säger Johan Saxne, Informations- och marknadschef BAUHAUS Sverige.

Monstertrucken heter ’BAUHAUS Skaparglädje’ precis som byggvaruhusets satsning på det nya konceptet för barn. Med skaparglädje vill BAUHAUS under roliga och säkra former hjälpa till att utbilda barnen i hantverkets grunder. Att delta i Monster Jam med den specialbyggda trucken är ett led i lanseringen av barnkonceptet.

Monster Jams monstertruck ’BAUHAUS Skaparglädje’ kommer att vara uppställd utanför fyra av BAUHAUS varuhus innan Monster Jam kommer till Stockholm för att ge barn och vuxna möjlighet att ta sig en närmare titt på giganten. På plats finns även BAUHAUS Skaparglädjemyra Baui som kommer att göra roliga aktiviteter och bygga med barnen. Dessutom kommer en lycklig familj få möjlighet att se Monster Jam World Finals i Las Vegas 2015 genom att delta i en deltävling i varuhusen. Vinnarna från varje varuhus får biljetter till Monster Jam i Friends Arena och där avgörs finalen och vem som vinner resan.

För mer information kontakta:

Johan Saxne, Informations- och marknadschef BAUHAUS Sverige
telefon:
mail:
jsa@bauhaus.se

BAUHAUS Monstertruck kommer att finnas i följande varuhus:

BAUHAUS Länna  25 oktober

BAUHAUS Bromma  26 oktober

BAUHAUS Upplands Väsby  1 november

BAUHAUS Botkyrka  2 november

Information om eventet:

Friends Arena 8 november 2014.
Pit Party klockan 11-13, Monster Jam show klockan 15-17.
Biljetter: ticnet.se

• friends arena
  • johan saxne
  • skaparglädje
  • monster truck
  • monster jam
  • monsterjam
  • barkarby
  • länna
  • upplands väsby
  • botkyrka

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 270 varuhus i 16 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Bulgarien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 17 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.

Johan Saxne

Marknadschef +46 (0)8 580 22 080