BAUHAUS gör nysatsning för att bli störst bland företagare

Byggvaruhuset BAUHAUS har gett Abby Norm & Priest PR i uppdrag att ta fram en helt ny budskapsplattform mot företagskunder. Uppdraget blir byråernas första helhetsuppdrag efter fusionen och den första insatsen BAUHAUS gör för att bli marknadsledare på företagssidan.

Under det senaste halvåret har byggvaruhuset BAUHAUS investerat i en satsning på företagskunder. Tillsammans med Abby Norm & Priest PR har man lagt en helt ny grund för alltifrån budskapsplattform till grafisk profil. Den största målgruppen för BAUHAUS företagskunder är små och medelstora företag vilka ska approcheras genom enkel och smart kommunikation.

– Våra företagskunder är en viktig målgrupp för oss och vi kände att det var på tiden att visa det ännu tydligare från BAUHAUS sida. Vi vill med den här satsningen möta den stora efterfrågan som finns hos våra företagskunder och bli marknadsledare, säger Johan Saxne, marknadschef BAUHAUS.

Abby Norm & Priest PR har tagit fram en verktygslåda som innehåller färger, typsnitt, grafiska symboler, bildspråk, annonsmallar och mycket mer. Verktygslådan stöttas upp av en budskapspattform som bland annat innehåller budskapshierarki och tonalitet. I kombination med en grafisk uppdatering som gjorts har BAUHAUS nu fått en komplett plattform för kommunikationen mot sina företagskunder

– Det här är ett konkret och tydligt exempel på hur integrationen av två byrådiscipliner gör praktisk nytta för våra uppdragsgivare. Det känns extra roligt att vi har fått det här förtroendet och ett utökat uppdrag av just BAUHAUS, som har varit en trogen kund länge, säger Andreas Morne, VD Abby Norm & Priest PR.

Målsättningen med kampanjen är primärt att öka kännedomen om BAUHAUS Företagssservice.

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 270 varuhus i 17 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Bulgarien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 17 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.

Johan Saxne

Marknadschef +46 (0)8 580 22 080