BAUHAUS nyanställer för ny satsning

BAUHAUS ökar satsningen på företagsservice, badrumsvärlden och montageservice ytterligare och stärker upp med spetskompetens i form av Tobias Höglind. Tobias blir operativ chef hos BAUHAUS och kommer närmast från badrumstillverkaren Hafa Bathroom Group.

Under 2014 accelererar BAUHAUS ytterligare och lägger ännu mer resurser på företagsservice, badrumsvärlden samt nysatsningen montageservice. Montageservice innebär att kunden kan handla ett stort antal av varuhusets varor med fast pris för installation, till exempel badrumsprodukter, dörrar & även måleri. För att leda satsningen har man anställt Tobias Höglind.

-  Tobias har lång erfarenhet från branschen och med sin bakgrund från Hafa ett kundperspektiv samt expertis inom badrum vilket vi kommer ha stor nytta av vid den här satsningen, säger Johan Saxne, marknadschef, BAUHAUS

Tobias Höglind kommer närmast från badrumstillverkaren Hafa Bathroom Group där han har varit de senaste 14 åren, varav de senaste 6 åren som Sales Director. Hans titel hos BAUHAUS blir operativ chef och han kommer att ansvara för att driva områdena företagsservice, montageservice och badrum.

-  Det känns väldigt kul att nu få arbeta på ”andra sidan” då jag har jobbat i leverantörsledet i 14 år. Jag har arbetat med Bauhaus i tidigare år och alltid varit imponerad av deras professionalitet, vilja att hela tiden driva affären framåt och entreprenörsanda, vilket inte är en självklarhet i den här branschen. Extra roligt är det självklart att få vara del av ett företag som är i vinnarspåret, säger Tobias Höglind, operativ chef, BAUHAUS.

För mer information kontakta:

Johan Saxne, Informations- och marknadschef BAUHAUS Sverige
mobil: +46 (0)70 6403916
mail: jsa@bauhaus.se

• johan saxne
  • hafa
  • montageservice
  • badrumsvärlden
  • badrum
  • företagsservice
  • tobias höglind
  • byggvaruhandeln
  • byggvaruhus

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 270 varuhus i 16 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Bulgarien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 17 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.