Chalmersstudenter bygger och auktionerar ut stuga till förmån för Barncancerfonden

82 arkitektstudenter från Chalmers i Göteborg har tillsammans byggt en gäststuga som auktioneras ut på BAUHAUS varuhus i Bäckebol den 30 april. Intäkterna från auktionen går oavkortat till Barncancerfonden. Det är femte året i rad som auktionen äger rum och de tidigare åren har totalt inbringat 220 000 kronor till välgörande ändamål.

För femte året i rad samarbetar BAUHAUS och Chalmers i ett projekt för arkitektstudenter. Under 11 dagar bygger 82 studenter tillsammans en friggebod på 15 kvadratmeter.

- Samarbetet har varit ett lyckat koncept för både Chalmers Arkitektur och BAUHAUS och vi arbetar för en fortsättning även nästa år med samma avsikt, nämligen att stödja ett gott syfte, säger Peter Lindblom, tekniklektor och kursansvarig lärare.

Auktionen är den femte i raden av samarbetet mellan Chalmers Arkitektur och BAUHAUS Bäckebol, där BAUHAUS står för allt byggmaterial och Chalmers Arkitektur ritar och bygger huset. Totalt har samarbetet av de tidigare fyra projekten bidragit med 220 000 kronor till välgörande ändamål.

- BAUHAUS har stöttat Barncancerfonden sedan 2011 och genom olika aktiviteter hittills skänkt 11,5 miljoner kronor till deras verksamhet. Det här samarbetet med Chalmers är vi extra glada över då vi tycker att det kombinerar det bästa av två världar – bygg och välgörenhet. Det ska bli spännande att se vad årets projekt kommer att inbringa, säger Johan Saxne, marknadschef BAUHAUS.

För att besöka auktionen

Datum: 30 april
Tid: 14:000
Plats: BAUHAUS Bäckebol

OBS - För att kunna buda måste du vara på plats i Bäckebol.

För mer information, kontakta:
Johan Saxne, informations- och marknadschef BAUHAUS
Mail: jsa@bauhaus.se

Peter Lindblom, Kursansvarig, Institutionen för arkitektur, Chalmers
Mail:pl@chalmers.se
Telefon: 070-326 72 10

Mer information om kursen på Chalmers se här.