SHL och BAUHAUS förlänger avtalet med ytterligare tre år

BAUHAUS har varit huvudsponsor till SHL, Sveriges högsta ishockeyliga för herrar i Sverige, sedan 2018 och med ett år kvar på avtalet har SHL och BAUHAUS kommit överens om att förlänga samarbetet ytterligare tre år.

– Det är oerhört glädjande att BAUHAUS vill fortsätta samarbeta med SHL, särskilt i dessa utmanande tider, säger SHL:s vd Michael Marchal.

SHL är Sveriges högsta ishockeyliga för herrar i Sverige med 14 klubbar spridda över hela landet – från Luleå i norr till Malmö i söder. Det är den liga med högst bevakning, både medialt och sett till publikmängd. Förra säsongen besökte nästan 2,2 miljoner åskådare matcherna och intresset för svensk elithockey är enormt. Trots att säsongen 2019/2020 avslutades i förtid på grund av Coronapandemin och den sista omgången spelades inför tomma läktare slog säsongen 2019/20 rekord gällande det totala antalet besökare under grundserien och även publiksnittet fortsätter att stiga. SHL:s vd Michael Marchal är väldigt positivt till det fortsatta samarbetet.

–När vi inledde samarbetet var det för att BAUHAUS är en aktiv partner som passar oss och vår publik vilket verkligen har stämt i allt vi gjort tillsammans. Att de nu vill fortsätta ytterligare tre år, speciellt i dessa utmanande tider, visar på deras genuina ambition att bygga svensk idrott och SHL och vi ser fram emot ett fortsatt samarbete, säger Michael Marchal, vd för SHL.

– Från BAUHAUS sida känns det extra viktigt att visa på ett långsiktigt stöd till SHL nu när många idrottsföreningar har det tufft med intäkter från både evenemang och sponsorer, säger Johan Saxne marknadsdirektör på BAUHAUS.

Det nya avtalet är på ytterligare tre år efter säsongen 2020/2021 och sträcker sig till 2024.

För mer information, kontakta:
Johan Saxne, marknadsdirektör BAUHAUS
jsa@bauhaus.se