Hemfrid väljer BBH Stockholm

Uppdraget för BBH Stockholm handlar om att förbättra och förstärka användarupplevelsen för både kunder och medarbetare och innefattar både webb- och apputveckling.

– BBH Stockholm imponerade på oss och erbjöd en bra balans mellan fokus på användarupplevelse, kreativitet och teknikkompetens. Vi ser fram emot att jobba intensivt tillsammans det kommande året och skapa en riktigt bra kundupplevelse, säger David Leeb marknadschef på Hemfrid i ett pressmeddelande.

Byrån kommer i huvudsak att jobba med att ta fram en ny digital plattform för att förbättra tjänsteupplevelsen samt underlätta för de cirka 2000 medarbetare som arbetar i kundernas hem. Projektet inleds med en intensiv förundersökning som involverar både kunder och medarbetare och beräknas lanseras är i början på 2018

- Vi är väldigt stolta att få arbeta med Hemfrid. De genomgår just nu en spännande digital transformation och verkar på en väldigt intressant tillväxtmarknad. För Hemfrid kommer vi att vara en digital innovationspartner som hjälper till att koppla ihop teknik, affär och användarupplevelse. Som småbarnsförälder med hund och villa ser jag fram emot att få använda tjänsten så snart den blir tillgänglig, säger Andreas Björk, CEO, BBH Stockholm.

Hemfrid är idag Sveriges största leverantör av hushållsnära tjänster. Företaget har varit med och skapat en bransch som växer snabbt och förra gjorde fler än 730 000 svenskar avdrag för en hushållsnära tjänst. De vanligaste kunderna är småbarnsfamiljer som tar hjälp med exempelvis städning, tvätt och strykning för att få livspusslet att gå ihop.