Kelda Släpper Sveriges Snabbaste Recept App

Nu är den här. En snabb receptapp för alla de som vill spendera mindre tid i köket och mer tid till sånt de verkligen har lust att göra.

Keldas snabbapp innehåller 75 goda recept som vem som helst kan laga på 15 minuter. Målet med tjänsten var att kunna "ge användaren så enkla mattips som möjligt för att skapa tid till annat", säger Hanna Skuncke - Senior Brand Manager på Kelda. Appen har två lägen. Antingen slumpar den fram tre snabblagade maträtter, eller så ber man den utgå ifrån en Kelda-produkt för olika recepttips.

"Vår utgångspunkt när vi byggde den var att få den att kännas supersnabb och enkel - precis som Keldas recept" tillägger John Ivarsson projektledare på Monterosa, Keldas design och utvecklingspartner.

Appen är framtagen för den med aktiv livsstil, med brist på tid att förbereda mat. Den finns först och främst att ladda ner på App Store.

• Ny media

• monterosa
  • kelda
  • app
  • snabba
  • recept
  • enkla
  • 15 minuters

Monterosa ägs av BBH-nätverket och är en kreativ spjutspets inom digital innovation. Förutom Arla Foods så bygger byrån digitala tjänster åt kunder som Volvo, Cancerfonden, Discovery Networks, Expressen, KFC samt early-stage startups.

För mer information om Kelda 15-minutersrecept-appen vänligen kontakta:

John Ivarsson, projektledare Monterosa AB
E-post: john.ivarsson@monterosa.se