Bonnier Business Sustainability samlar och enar MiljöRapporten och Miljöaktuellt.

Bonnier Business Sustainability samlar och enar Skandinaviens två ledande medier och konferensarrangörer inom hållbarhet – MiljöRapporten och Miljöaktuellt.

Just nu arbetar vi intensivt med att fusionera de två företagen och skapa en medieaktör som erbjuder marknadens vassaste analyser, utbildningar och event inom miljö, CSR, etik och hållbarhet.

Vår övertygelse är att framtidens vinnare är de som förstår och navigerar klokt inom hållbarhetsområdet. Vår mission är att hjälpa proffs och beslutsfattare inom området att vara framgångsrika oavsett om det handlar om att utöva myndighetstillsyn, strategiskt leda hållbarhetsarbetet i ett bolag eller i en ledande position fatta beslut om investeringar.

I januari fusioneras verksamheterna och under 2016 kommer vi att kunna erbjuda dig och andra aktörer inom området

• Närmare 20 agendasättande konferenser och seminarier
• Uppemot 60 utbildningar inom hållbarhetsområdet
• Daglig omvärldsbevakning och professionella analyser inom hållbarhet
• Digitala nyhets- och analysbrev inom bland annat miljörätt och transporter
• Fördjupning, analys, oberoende granskningar och nyttig inspirerande journalistik i tryckt och digital form.

Allt skapat av en oberoende redaktion och producenter med djup expertis inom miljö- och hållbarhetsområdet.

Vi intensifierar också arbetet med att hitta samarbetspartners som kan och vill bidra i arbetet med omställningen till ett hållbart samhälle och näringsliv.

För mer information kontakta:

Helene Liljefors
VD Bonnier Business Sustainability AB