Premiär för nya webb-tv-serien ’Entreprenörerna’ om Sveriges mest framgångsrika entreprenörer på VA.se

Idag har webb-tv-serien ”Entreprenörerna” premiär på VA.se , ett unikt samarbete mellan Veckans Affärer, PlayAd, Founders Alliance och Anagram.

Veckans Affärer är först ut i nätverket med att publicera serien, därefter kommer övriga publicister i YouPlay-nätverket kunna visa serien.

ENTREPRENÖRERNA är en dokumentärserie där tittarna bjuds in i den mytomspunna

entreprenörsvärlden. I varje avsnitt får tittarna bekanta sig med en ny entreprenör som driver Sverige framåt.

I fem avsnitt får vi följa människor som dedikerat sina liv åt sin passion och ägnar hela sin drivkraft åt att förverkliga sina drömmar. Vi följer med bakom kulisserna, in i styrelserummen och tillbaka till barndomshemmet.

ENTREPRENÖRERNA kommer att sändas varje helg i fem veckor på VA.se.

Parallellt kommer Veckans Affärer, tillsammans med YouPlay, att arbeta med webb-tv-strategier via sociala medier och genom redaktionellt innehåll kring serien.

- I Veckans Affärer och på VA.se vill vi inspirera alla såväl nya som gamla entreprenörer genom att lyfta fram alla de fantastiska framgångscase och personer vi har i Sverige. Här är dokumentärserien Entreprenörerna en perfekt pusselbit både till innehåll och format”, säger Per Olof Lindsten, redaktör och digitalchef på Veckans Affärer.

- Syftet med vårt samarbete kring webb-tv-serien ’Entreprenörerna’ är att skapa ett case där vi arbetar strategiskt med en webb-tv-produktion, här i en trepartskonstellation. Vårt fokus är att generera trafik och öka konvertering med en cross-promotion strategi”, berättar Sabinije von Gaffke redaktionschef på PlayAd.

Serien är planerad till tio avsnitt. Under hösten släpps de första fem. Här medverkar Bert-Inge Hogsved - Hogia, Sally Voltaire - Sally Voltaire & Systrar och Efrem Bergqvist - Egreement, Christopher Engman - Vendemore samt Agneta Trygg - Trygga barn & Summit.

- I Founders Alliances arbete vill vi främja skapandet av fler framgångsrika entreprenörsbolag och för att inympa entreprenörsanda i samhället så krävs det att rätt bild av rätt bild av entreprenörer framställs. Det är därför vi har valt att göra den här serien, säger Niclas Carlsson grundare och VD Founders Alliance.

Om Veckans Affärer

Affärsmagasinet Veckans Affärer, den digitala tjänsten VA Case samt sajten VA.se bevakar det nya näringslivet med fokus på innovation, finansiering, hållbarhet och ledarskap. VA.se är Sveriges i särklass snabbast växande ekonomisajt som ökat antalet läsare med mer än 150 procent det senaste året. Veckans Affärer ges ut av Bonnier Business Media Sweden AB.

Om PlayAd Media Group (PMG):

PlayAd Media Group (PMG) är ett digitalt mediebolag med en helhetslösning för online

video.PMG lanserade ett av Sveriges första videoannonsformat i februari 2009. Genom den egenutvecklade tekniska plattformen Ad10 erbjuds flera olika annonsprodukter, AdPlay (video-in-banner) och YouPlay (video-in-stream). Via Nordens största premiumnätverk av siter når PMG idag över 17 miljoner unika besökare i veckan och med en innehållskatalog med över 100 000 videoklipp från ledande innehållsproducenter samt med en egen nordisk säljorganisation är PMG idag ledande innehållsleverantör inom premium online video.

Förutom distribution, innehåll och annonsförsäljning erbjuds också digital kampanjproduktion, kampanjplanering, optimering, hosting, rapportering samt mätningar och uppföljningar. PMG har också utvecklat en syndikerad webb-TV-plattform, YouPlay, där den tekniska plattformen gör det möjligt för publicister att dela med sig av och publicera eget innehåll. PMG samarbetar idag t ex med innehållsleverantörer som AFP, Getty Images och World Sports samt de flesta produktionsbolagen, ledande publicister som MSN, Metro, Nyheter24, Bonnier Publications och lokala mediehus m fl, samt har även samarbete med några av världens ledande teknikleverantörer såsom Amazon och Brightcove m fl. Bolaget har för närvarande 40 medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

www.playad.se

Kontakta: