Resumé presenterar Näringslivets 150 Superkommunikatörer

– För oss är det viktigt att visa att kommunikation är något brett och visa de goda exemplen på dem som verkligen lyckas göra skillnad i världen med hjälp av kommunikation. Den här blandningen visar också vikten av kommunikation och att du måste vara en skicklig kommunikatör för att lyckas – oavsett om du är prins, möbelkung eller ärkebiskop. Den här listan visar lyckade exempel, säger Claes de Faire, chefredaktör Resumé

Hela listan offentliggörs på Fotografiska den 20/3 och kan ses på resume.se/150-listan. Mer info på resume.se/150 och i senaste utgåvan av Resumé där du även kan läsa intervju med vinnaren Ingvar Kamprad.

Topp-10-namn

1. Ingvar Kamprad, grundare IKEA

2. Cristina Stenbeck, styrelseordförande Kinnevik

3. Mark och Natalia Brzezinski, USA:s ambassadörspar

4. Ash Pounouri, manager Avicii

5. Antje Jackelén, ärkebiskop

6. Petter Stordalen, hotellmagnat

7. Prins Daniel, hertig av Västergötland

8. Pia Sundhage, landslagstränare fotboll

9. Anna Odell, konstnär och regissör

10. Anders Sundström, styrelseordförande Swedbank och Coop

I juryn 2014 sitter: Cecilia Schön Jansson, vd Sveriges Kommunikatörer, Helena Westin, vice vd Jung Relations, Helena Stålnert, tidigare kommunikationsdirektör på SSAB och Saab och i dag fristående konsult, Henry Sténson, tidigare kommunikationsdirektör på Ericsson och SAS och nu partner Brunswick Group, Stefan Lundell, reporter Dagens Industri och Claes de Faire, chefredaktör Resumé.

För mer information:

Claes de Faire, chefredaktör Resumé