Veckans Affärer läggs ner

Ett inriktningsbeslut har fattats om att från årsskiftet avveckla Veckans Affärer som titel. Delar av VA:s verksamhet kommer enligt den föreslagna planen att leva vidare under Dagens industris flagg. Det gäller Veckans Affärers VD-nätverk och högprofilerade event inom jämställdhet, mångfald och hållbarhet, som Näringslivets mäktigaste kvinnor.

- Vår strategi innebär att Dagens industri ska vara vår breda nyhetskanal för näringslivet. De andra titlarna i Di Gruppen ska komplettera med fördjupande branschbevakning inom utvalda områden. Vi ser inte att VA kan erbjuda fördjupning mot någon utvald nisch och därför är det logiskt att låta de delar i VA:s erbjudande som varit mest framgångsrika bli en del av Dagens industri, säger Peter Fellman, affärschef för Di Gruppen och chefredaktör för Dagens industri.

- Beslutet innebär att ett tydligare erbjudande skapas både för prenumeranter och annonsörer vilket innebär att vi frigör resurser för att kunna satsa på fördjupad bevakning inom utvalda nischer, säger Peter Fellman.

Under hösten planeras även för avveckling av Veckans Affärers systersajt, Bonnier Management 360°, som riktat sig till chefer.

Förhandlingar är inledda med berörda fackklubbar.

För mer information kontakta:

Peter Fellman, affärschef, Di Gruppen, Bonnier News, tel 08-573 650 86

Fakta Veckans Affärer:

Veckans Affärer har alltsedan starten 1965 utmanat och format modern affärsjournalistik. Under 2000-talet har VA bland annat fått stort genomslag för rankningar av näringslivets mäktigaste kvinnor och av framtida supertalanger. På senare år har redaktionen i månadsmagasin, premiumläsning och sajtjournalistik fokuserat på de tillväxtinriktade framtidsföretag där nya jobb skapas.

Fakta Di Gruppen:

Di Gruppen är en del av Bonnier News och utgörs av Dagens industri och B2B-medierna inom Bonnier Business Media, BBM. Veckans Affärer är en del av BBM där även Fastighetsnytt, Dagens Medicin, Aktuell Hållbarhet, Resumé, Dagens Media, Pensioner & Förmåner och flera andra nischvarumärken ingår. Gemensamt för dessa titlar är målsättningen att producera fördjupande journalistik för att ge läsarna de insikter de behöver för att lyckas bättre i sina branscher.

• Tidningar, tidskrifter