Veckans Affärer - största affärsmagasinet på nätet

VA.se har slagit nytt besöksrekord med 121 992 unika besökare. Nu är VA.se Sveriges största affärsmagasinssajt och har under 2014 trefaldigat sin trafik!

Veckans Affärer har ett uttalat redaktionellt fokus på det nya näringslivet. På nya affärsmodeller och på bolag som vill växa och utvecklas.

"Vi gör det genom att bevaka de viktigaste affärstrenderna och vilka möjligheter och utmaningar de innebär. Ett fokus vi har i alla våra redaktionella kanaler, på webben, i magasinet och på våra seminarier och event. Veckans Affärer ska vara samlingsplatsen för det nya näringslivet", säger Ulf Skarin, chefredaktör för Veckans Affärer.

Under 2014 har VA.se trefaldigat antalet unika besökare, bara under de två senaste månaderna har trafiken fördubblats.

Samtidigt är VA.se nominerad till utmärkelsen "Årets digitala tidskrift" av Sveriges Tidskrifter och fick nyligen höga betyg av sina läsare.

”Bakom framgångarna ligger hårt arbete med att tydliggöra målgruppen och att etablera vår nya position på marknaden. Samtidigt har vi en webbredaktion som är på tårna och förstår vikten av sociala medier som trafikmotor och en yngre publik som gillar sajten”, säger Mikael Nestius, vd och ansvarig utgivare för Veckans Affärer.

Med sina 121 992 unika besökare i veckan drygar VA.se ut avståndet till sina magasinskonkurrenter. Under v 41 hade till exempel Affärsvärlden

92 335 unika besökare och Privata Affärer 116 055 unika besökare. Fram till och med september i år har annonsförsäljningen på VA.se ökat med över 100% jämfört med samma period under 2013.

I en nyligen genomförd undersökning via Userneeds tyckte hela 98% att sajten är mycket bra eller bra och 90% upplever den som modern/mycket modern.