BCA värvar ny skandinavisk VD

BCA Vehicle Remarketing meddelar att man tillsätter en skandinavisk VD med planer på expansion och vidareutveckling av befintliga marknader i Danmark och Sverige. Joel Schönning tillträder tjänsten under augusti månad och kommer närmast från en VD-tjänst på Eco Log Sweden AB där fokus har varit att skapa tillväxt. Joel efterträder Peo Siwertson, som under 2018 varit tf. vd parallellt med sitt uppdrag som General Manager för BCA Sverige.

"-Företaget befinner sig i ett intressant skede med stora expansionsmöjligheter och har en tydlig målsättning var man vill vara med BCA i framtiden. Jag är glad och stolt över att vara en del av BCA och ser fram emot att vi som team realiserar potentialen för Skandinavien genom att överträffa våra kunders förväntningar.”, säger Joel Schönning, Managing Director BCA Scandinavia.

Joel Schönning, Managing Director Scandinavia, BCA Vehicle Remarketing

Tel: 070-309 00 76 eller e-post: joel.schonning@bca.com

Peo Siwertson, General Manager, BCA Vehicle Remarketing

Tel: 070-309 30 32 eller e-post: peo.siwertson@bca.comHemsida: www.bca.com

BCA Vehicle Remarketing har mer än 70 års erfarenhet av auktionsmarknaden för fordon. Sedan starten 1946 och fram till idag har BCA varit ledande inom denna del av bilmarknaden. Med 50 defleet och remarketingcenter är BCA Europe den i särklass största auktionsgruppen i Europa.